پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
کاربرد اینترنت
نوشته شده در چهار شنبه 2 / 11
بازدید : 281
نویسنده : ali

امروز دنیای بدون اینترنت بدون معنی است.روزانه میلیون ها نفر از اینترنت به طرق مختلف استفاده کرده و روز به روز بر شمار استفاده کنندگان از اینترنت و اطلاعات مجود در آن افزوده می شود.اطلاعات موجود در شبکه،روی میلیون ها کامپیوتر موجود در کشور های مختلف جهان قرار گرفته اند و سرویس های بی شماری را به کاربران خود ارائه می دهند.به طور کلی می توان سرویس های ارائه شده را به چند دشته تقسیم کرد:

سرویس Email:امکان ارسال و دریافت پیام را برای کاربران فراهم می کند.

سرویس WWW:از این سرویس برای مشاهده ی صفحات وب و اطلاعات موجود در این صفحات استفاده میشود.

سرویس های News Group:از سرویس های گروه خبری برای دریافت اخبار در مورد موضاعات خاص مورد توجه گروه استفاده می شود.

سرویس Chat:توسط این سرویس ما قادریم که یک ارتباط صوتی،تصویری و نوشتاری را به صورت زنده و هم زمان به چند کاربر دیگر در هر نقطه ی دیگر جهان برقرار کنیم.

 




شبکه ی Internet
نوشته شده در چهار شنبه 2 / 11
بازدید : 242
نویسنده : ali

بزرگترین شبکه ی ساخته شده توسط بشر،شبکه ی اینترنت است.هر کامپیوتری در هر نقطه از جهان میتواند عضوی از این شبکه باشد.این شبکه متشکل از میلیارد ها کامپیوتر است که در تمام نقاط جهان پراکنده شده و امکان ارتباط آن ها از طریق خط تلفن،ماهواره و غیره به وجود آمده است.



:: موضوعات مرتبط: شبکه ها , ,



شبکه ی جهانی WAN
نوشته شده در چهار شنبه 2 / 11
بازدید : 1300
نویسنده : ali

واژه ی WAN مخفف عبارت Wide Area Network است.این شبکه از لوازم و تجهیزات بسیار زیادی تشکیل شده و در واقع بزرگترین نوع شبکه محسوب می شود.این شبکه از ترکیب شبکه های کوچکتر به همراه ماهواره ها و آنت های مخابراتی و غیره ایجاد میشود.بنایر این مختص یک کشور و یا ناحیه ی خاصی نیست.به این شبکه،شبکه جهانی نیز گفته می شود.



:: موضوعات مرتبط: شبکه ها , ,



شبکه ی محلی LAN
نوشته شده در چهار شنبه 2 / 11
بازدید : 1394
نویسنده : ali

واژه ی LAN مخفف عبارتLocal Area Network می باشد.این نوع شبکه کوچک ترین نوع شبکه بندی در بین انواع شبکه ها است.به همین دلیل به آن شبکه محلی نیز می گویند.از این شبکه برای ارتباط بین تعداد محدودی از کامپیوتر ها استفاده می شود.سرعت تبادل اطلاعات در این نوع شبکه بسیار بالا بوده و امکان استفاده از تمام منابع سخت افزاری و نرم افزاری وجود دارد.به عنوان مثال اگر کامپیوتر های مجود در یک اداره یا آموزشگاه و یا یک شرکت کوچک را به یکدیگر متصل کنیم،یک شبکه ی LAN ایجاد کرده ایم.در این نوع از شبکه از کابل هایی به نامCAT5 برای ارتباط بین کامپیوترها استفاده می شود.



:: موضوعات مرتبط: شبکه ها , ,



شبکه ی شهری MAN
نوشته شده در چهار شنبه 2 / 11
بازدید : 2020
نویسنده : ali

واژه ی MAN مخفف عبارت Metropolitan Area network می باشد.این شبکه از لحاظ وسعت بعد از شبکه LAN قرار گرفته و غالبا در سطح یک شهر مورد استفاده قرار میگیرد.به همین دلیل به آن شبکه شهری نیز می گویند.به عنوان مثال یک شرکت بیمه را در نظر بگیرید که دارای شعبه های مختلف در یک شهر است.با ایجاد یک شبکه شهری،این شعبه ها می توانند اطلاعات را به سرعت بین خود رد و بدل نموده و در نتیجه سرویس سریع تر و بهتری را به مشتری ارائه دهند.در این شبکه از تجهیزات مخابراتی پیشرفته استفاده نمی شود.



:: موضوعات مرتبط: شبکه ها , ,



شبکه ها
نوشته شده در چهار شنبه 2 / 11
بازدید : 294
نویسنده : ali

 به طور کلی شبکه ها 4 دسته هستند:

1- شبکه های محلی ( LAN )

2- شبکه های شهری ( MAN )

3- شبکه های جهانی ( WAN )

4- شبکه جهانی اینترنت ( WWW )

 

 


:: موضوعات مرتبط: شبکه ها , ,