پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
چسبی که بینایی را حفظ می‌کند
نوشته شده در پنج شنبه 20 / 3
بازدید : 478
نویسنده : ali

چسبی که بینایی را حفظ می‌کند
دانشمندان چسب جدیدی ساخته اند که مانع از نابینایی ناشی از آسیب دیدگی شبکیه چشم می شود.
وقتی سربازان و دیگران دچار آسیب چشمی می شوند، ژل شیشه ای چشم باید مانع از جداشدگی شبکیه از کره چشم شود اما اگر قادر به این کار نباشد، بینایی فرد از بین می رود. با این حال در صورت بروز آسیب دیدگی نمی توان پانسمان را درست بر روی کره چشم قرار داد از این رو گروهی از محققان دانشگاه کالیفرنیا با ساخت یک چسب چشمی برگشت پذیر در صدد حل این مشکل برآمده اند.


این محلول یک پلیمر موسوم به pNIPAM است که اگر سرد باشد حالت غیر چسبنده دارد اما وقتی که با گرمای چشم، گرم شود چسبناک و محکم می شود. می توان در فاصله انتقال مصدوم به بیمارستان این چسب را به چشم وی افزود تا ژل طبیعی چشم بتواند کار خود را به درستی انجام دهد و شبیکه را درون چشم حفظ کند.


وقتی بیمار به بیمارستان می رسید پزشکان به راحتی با افزودن یک محلول نمکی سرد به این چسب آن را دوباره به حالت مایع بازگشت داده تا به طور بی خطری از چشم خارج شود.
در آزمایش های انجام شده بر روی چشم جسد خوک، مشخص شد عملکرد این چسب مانند "سیانوآکریلات" یا همان "ابر چسب" است که البته قطعا قابلیت استفاده در چشم را ندارد.این پژوهشگران نتایج تحقیقات خود را در نشست سالانه انجمن تحقیقات دید و چشم پزشکی س2014 عرضه کردند.
منبع : mehrnews.com




بازدید : 425
نویسنده : ali

تولید برچسب ضدجعل ارزان‌قیمت برای شناسایی کالاهای تقلبی
محققان کره‌ای با استفاده از نانوسیم‌های نقره، برچسب‌های ضدجعل ارزان قیمت ساخته‌اند که قیمت این برچسب‌ها کمتر از یک دلار بوده و کپی برداری از آنها تقریبا غیرممکن است.


یک گروه تحقیقاتی از کره‌جنوبی از الگوها و چیدمان تصادفی نانوسیم‌های نقره برای حل مشکل جعل اسناد استفاده کردند. این اثرانگشت نانومقیاس از نانوسیم‌های 20 تا 30 نانومتری نقره ساخته شده‌اند که به‌صورت تصادفی روی سطح فیلم پلاستیکی پخش شده‌اند. طول این نانوسیم‌ها می‌تواند بین 10 تا 50 میکرون باشد که به‌عنوان برچسب کالا می‌توان از آنها استفاده کرد.


این برچسب‌ها را می‌توان روی کالاهای الکترونیکی، داروها، اسکناس‌ها و کارت‌های اعتباری چسباند. نتایج این پژوهش در قالب مقاله‌ای در نشریه Nanotechnology به چاپ رسیده است.محققان این پروژه می‌گویند: جعل این برچسب تقریبا غیرممکن است زیرا چیدمان نانوسیم‌ها کاملا تصادفی بوده و به سختی می‌توان چیدمان این نانوساختارهای کوچک را دستکاری کرد.


نویسنده اصلی این مقاله هیوتچرای‌ها از موسسه علوم و فناوری پیشرفته کره‌جنوبی می‌گوید: نسخه‌برداری از این برچسب‌ها تقریبا غیرممکن است زیرا این الگوهای بسیار کوچک را نمی‌توان دستکاری کرد. هزینه کپی‌برداری از این الگوها به قدری زیاد خواهد شد که احتمالا از قیمت خود کالا نیز فراتر خواهد رفت.

 

محققان این پروژه تخمین می‌زنند که هزینه تولید این برچسب کمتر از یک دلار برای هر الگو باشد. برای ساخت این برچسب‌ها، محققان نانوسیم‌های منفرد را درون محلول غوطه‌ور کرده و سپس روی آن را با سیلیکا پوشش دادند. سپس آنها را با استفاده از یک رنگ فلورسانس ویژه تقویت کرده و در نهایت به‌صورت تصادفی آنها را روی یک فیلم از جنس پلی‌اتیلن‌تترافتالات (PET) قرار دادند.


وجود رنگ‌های فلورسانس موجب می‌شود تا این الگوها که به چشم غیرمسلح کاملا نامرئی هستند قابل مشاهده توسط میکروسکوپ یا تجهیزات ویژه‌ای شوند.محققان معتقدند که از این برچسب‌های ضدجعل می‌توان به‌عنوان بارکد برای تشخیص سریع کالاها استفاده کرد.


محقق این طرح می‌گوید: این برچسب روی کالای مورد نظرنصب می‌شود، این کالا می‌توان اسکناس یا کارت اعتباری باشد، به مجرد این که دستگاه شناسایی رنگ فلورسانس موجود روی سطح کالا را رصد کند می‌تواند آن را با اطلاعات بانک اطلاعاتی خود مقایسه کرده و شناسایی کالا انجام شود.بیش از شش درصد از کالاهای جهان تقلبی بوده که فناوری‌هایی نظیر این برچسب می‌تواند این رقم را کاهش دهد.

منبع: isna.ir




با این 8 کار عمر خود را کم می‌کنید
نوشته شده در پنج شنبه 20 / 3
بازدید : 428
نویسنده : ali

تا قبل از اینکه دیر شود می توانیم با رعایت نکاتی از کوتاه شدن عمر جلوگیری کنیم.

زود بازنشسته شدن:

مطالعات: ۸۹ درصد از افرادی که در سن ۵۵ سالگی بازنشسته می‌شوند نسبت به افرادی که در ۶۵ سالگی بازنشسته می‌شوند، ۱۰ سال زودتر به مرگ نزدیک می‌شوند.

نتیجه: عدم فعالیت در زندگی نقش مهمی در سلامت افراد جوان‌تر دارد.

خوردن گوشت قرمز:

مطالعات: خوردن روزانه ۱۲۰ گرم گوشت قرمز، ۳۰ درصد از عمر را کاهش می‌دهد.

نتایج: افزایش در خوردن گوشت قرمز با مرگ و میر، سرطان و بیماری‌های قلبی عروقی همراه است.

تلویزیون:

مطالعات: دو ساعت در روز روبه‌روی تلویزیون نشستن یک سال و نیم از عمر کم می‌کند.

نتیجه: مطالعاتی نشان داده است زمان زیادی در مقابل تلویزیون نشستن موجب از دست دادن چند سال از عمر می‌شود.

خواب بیش از حد:

مطالعات: تحقیقاتی که طی ۶ سال در دانشگاه کالیفرنیا در مورد یک میلیون و صد هزار بیمار انجام گرفت، نشان داد افرادی که روزانه ۸ ساعت می‌خوابند نسبت به افرادی که ۶ یا ۷ ساعت می‌خوابند، کمتر عمر می‌کنند.

نتیجه: پرخوابی با خشکی دیابت، بیماری قلبی و افسردگی مرتبط است.

ذرت بو داده در مایکروویو:

مطالعات: ذرت بو داده در مایکروویو می‌تواند باعث بیماری‌های ریوی شود که موجب کوتاه شدن عمر می‌شود.

نتیجه: به دلیل کره‌ای که روی ذرت زده شده است عطر و طعم ذرت خوب می شود اما تولید یک ماده شیمیایی به نام دی استیل می‌کند که در صورت بیش از حد خوردن آن دچار عفونت جدی ریوی می‌شوید.

قرص‌های خواب‌آور:

مطالعات: افرادی که به طور منظم قرص‌های خواب‌آور مصرف می‌کنند ۴ تا ۶ برابر به مرگ نزدیک می‌شوند.

نتیجه: قرص‌های بنزودیازپین‌ها، باربیتوریت‌ها و آرام بخش خطرناک هستند.

ترافیک:

مطالعات: رفت و آمدهای طولانی روزانه منجر به مشکلات بهداشتی و بیماری‌ها می‌شود.

نتیجه: استرس و عدم فعالیت در ترافیک منجر به فشارخون بالا و فشارهای عصبی شده و عمر را کوتاه می‌کند.

مسواک:

مطالعات: مراقبت نکردن از دندان‌ها نه تنها باعث بیماری‌های دهان و دندان می‌شود بلکه ممکن است باعث بیماری‌های قلبی و عروقی شود و ۶ سال عمر را کوتاه می‌کند.

نتیجه: التهاب لثه باعث اختلال در رگ‌های خونی و بیماری‌های عروقی می‌شود.




آموزش برطرف نمودن خطای USB DEVICE NOT RECOGNIZED
نوشته شده در پنج شنبه 20 / 3
بازدید : 760
نویسنده : ali

USB Device Not Recognized؛ پیغامی بسیار آزاردهنده که مطمئناً خیلی از افراد با آن روبرو شده‏اند. این پیغام که در هنگام کار کردن با ویندوز در معرض دید قرار می‏گیرد، نشان‏ دهنده‏ ی آن است که یکی از پورت‏هایی که به ‏تازگی استفاده شده، بصورت کامل توسط کامپیوتر و سیستم عامل شناخته نشده و ممکن است بطور ناقص کار کند. خوب، قطعاً اولین واکنشی که باید توسط یک کاربر صورت پذیرد، اطمینان از سالم بودن دستگاهی است که قصد برقراری ارتباط با کامپیوتر را دارد.

اما مشکلی که خود من هم چند روز پیش با آن درگیر بودم، پیغام عدم شناسایی دستگاه وصل شده است؛ درصورتی که دستگاه تقریباً بصورت خوب کار ‏می‏کند؛ حتی هنگام اتصال دستگاه موبایل‏، بطور کامل شارژ می‏شود؛ یعنی برق به آن ها میرسد! خوب، پس راه حل آن چیست؟

بقیه در ادامه مطلب=>


:: موضوعات مرتبط: ترفند های کامپیوتری , ,



بازدید : 504
نویسنده : ali

فرض کنید در محیط Windows Explorer وارد یک پوشه می‌شوید که درون این پوشه فایل‌ها و پوشه‌های فراوانی نیز وجود دارد. اکنون در صورتی که قصد داشته باشید تا سریعاً و بدون استفاده از قسمت Search فایل یا پوشه‌ی مورد نظر خود را پیدا کنید چه خواهید کرد؟ در این ترفند به معرفی یک روش بسیار آسان اما کاربردی خواهیم پرداخت که می‌توانید بسیار سریع پوشه‌ی مورد نظر خود را پیدا کنید.
برای این کار:
کافی است تنها پس از ورود به پوشه‌ی مورد نظر شروع به تایپ کاراکترهای ابتدایی فایل یا پوشه‌ی مورد نظر خود به شکل سریع کنید.
خواهید دید که فایل یا پوشه به حالت انتخاب درآمده است.
برای این کار نیازی به استفاده از قسمت Search نخواهد بود و تنها کافی است در محیط پوشه با دانستن نام فایل یا پوشه‌ی مورد نظر، حروف ابتدایی آن را تایپ نمایید.
اکثر کاربران می‌دانند که با تایپ حرف اول فایل یا پوشه می‌توان مجموعه‌ی فایل‌ها یا پوشه‌هایی که با این کاراکتر شروع می‌شوند را پیدا کرد. اما بسیاری از این که می‌توان کاراکترهای بعدی را نیز وارد کرد بی‌اطلاع هستند.
البته دقت نمایید همانطور که گفته شد بایستی تایپ کاراکترها را سریع و بدون اتلاف وقت انجام دهید.


:: موضوعات مرتبط: ترفند های کامپیوتری , ,



بازدید : 534
نویسنده : ali

یک ترفند در نرم افزار word
یکی از این ترفندها که در نرم افزار Word 2010 نهفته است، قابلیت عکس‏برداری از صفحه Word و همچنین عکس‏برداری از سایر پنجره‏ های باز موجود، می‏باشد. فرض کنید قصد دارید از یکی از پنجره‏های ویندوز عکس بگیرید و آن را وارد محیط Word کنید. هم اکنون با استفاده از این قابلیت در Word 2010 از نرم افزارهای جانبی مخصوص عکس گرفتن از پنجره‏های ویندوز بی نیاز می‏شوید و علاوه بر آن سرعت کار شما نیز بیشنر می‏گردد. در این ترفند قصد داریم به معرفی این قابلیت جدید Word 2010 و طرز کار آن بپردازیم:

برای آموزش به ادامه مطلب بروید...


:: موضوعات مرتبط: ترفند های کامپیوتری , ,
:: برچسب‌ها: عکس از پنجره های ویندوز با ورد 2010 , ,



ترفندی برای ریست کردن مرورگرها
نوشته شده در شنبه 29 / 12
بازدید : 742
نویسنده : ali

مرورگرها اغلب مدتی پس از نصب روی رایانه دچار مشکلات مختلفی می شوند که کاربر دلیلی برای آن ها نمی تواند پیدا کند ؛ در چنین شرایطی بهترین کار ریست کردن مرورگر است. اگر مشکلات فراوانی با مرورگر وب خود دارید، بهترین گزینه بازیابی تنظیمات اولیه و پیش فرض آن است یعنی بازیابی تنظیمات اولیه و پیش فرض مرورگر. با ما همراه شوید تابا نحوه ریست کردن ۲ مرورگر رایج آشنا شوید.

آموزش در ادامه مطلب...


:: موضوعات مرتبط: ترفند های کامپیوتری , ,



ایمیل کردن فایل Word به طور مستقیم
نوشته شده در شنبه 29 / 12
بازدید : 581
نویسنده : ali

اگر شما تصمیم داشته باشید که یک سند Word را برای فردی ایمیل کنید شاید ترجیح بدهید که این کار را به صورت مستقیم و از داخل خود نرم‌افزار انجام دهید تا در وقت‌تان صرفه‌جویی شود. در این ترفند نحوه‌ی انجام این کار را برای شما بازگو می‌کنیم.

 آموزش در ادامه مطلب...

 


:: موضوعات مرتبط: ترفند های کامپیوتری , ,



بازدید : 539
نویسنده : ali

کافی است در صفحه‌‌ای که دوست دارید آن را به صورت سه‌‌بعدی ببینید، کلیدهای ترکیبی Ctrl+Shift+I را فشار دهید و یا این‌‌که از منوی Firefox، به Web Developer رفته و Inspect را انتخاب نمایید (در سیستم‌‌عامل Mac می‌‌توانید از کلیدهای ترکیبی Command+Shift+M استفاده نمایید).
در نواری که در پایین مرورگر نمایان می‌‌شود بر روی دکمه 3D کلیک کنید.
خواهید دید که صفحه حالتی سه‌‌بعدی پیدا می‌‌کند. اکنون می‌‌توانید این صفحه را توسط ماوس بچرخانید و آن را از زاویه‌‌های مختلف ببینید.

دقت کنید این ترفند فقط در نسخه 11 به بالای مرورگر فایرفاکس امکان‌‌پذیر است.
همچنین در صورتی که دکمه 3D در مرورگر شما وجود ندارد، بایستی درایور کارت گرافیک خود را به‌‌روزرسانی نمایید تا مرورگر از قابلیت WebGL پشتیبانی نماید.


:: موضوعات مرتبط: ترفند های کامپیوتری , ,



آموزش تگ های مهم و کاربردی HTML
نوشته شده در پنج شنبه 27 / 12
بازدید : 736
نویسنده : ali



برخی مخفف ها در کامپیوتر
نوشته شده در چهار شنبه 26 / 12
بازدید : 440
نویسنده : ali

HTML

مخفف : Hyper text Markup Language زبان برنامه نویسی تحت وب


HTTP
مخفف : HyperText Transfer Protocol پروتکل انتقال دیتا در اینترنت

gif 
مخفف : Graphics Interchange Format فایلهای تصویری متحرک

bmp 
مخفف : bit map پسوند فایلهای گرافیکی


txtمخفف : Text متن

www
مخفف : World Wide Web شبکه وب جهانی

AOL
مخفف: America On Line
کمپانی آمریکایی در ویرجیانا عرضه کننده نرم افزارهای اینترنتی و برقراری ارتباط

PC
مخفف :personal computer كامپیوتر شخصی

CPU
محفف Central Processing Unit واحد پردازش مركزی

cd rom
مخفف :Compact Disk Read Only Memory لوح فشرده خواندنی

LAN
مخفف : local area network شبکه محلی 

ISP
مخفف : Internet service provider سازمانهای سرویس دهنده اینترنت 

URL
مخفف : Uniform Resource Locator آدرسی که محل فایل یا برنامه ای را در فضای اینترنت مشخص می کند.




بازدید : 573
نویسنده : ali

برای تغییر آیکن درایو ها از طریق ریجستری ویندوز،بدین منظور:

ابتدا کلیدهای ترکیبی Win+R را فشار دهید تا پنجره Run باز شود.
سپس عبارت regedit را وارد نموده و Enter بزنید تا وارد محیط ویرایشگر رجیستری شوید.
اکنون به مسیر زیر بروید:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\DriveIcons​

اکنون بر روی DriveIcons راست کلیک کرده و از منوی New بر روی Key کلیک کنید.
برای عنوان این کلید جدید ایجاد شده، بایستی نام درایو را وارد کنید. به عنوان مثال اگر قصد تغییر آیکن درایو C را دارید، عنوان این کلید جدید را C قرار دهید.
حالا بر روی این کلید جدید ایجاد شده (در این مثال C) راست کلیک کرده و New > Key را انتخاب نموده و نام این کلید جدید را DefaultIcon قرار دهید.
اکنون بر روی DefaultIcon کلیک کنید.
از قسمت دیگر پنجره بر روی مقدار (Default) دوبار کلیک کنید.
اکنون در قسمت Value data بایستی آدرس فایل آیکن بر روی هارد را وارد نموده و OK کنید. دقت کنید آیکن شما بایستی پسوند ico. داشته باشد.
حالا در صورت مراجعه به Computer خواهید دید که آیکن درایو مورد نظر تغییر کرده است.


:: موضوعات مرتبط: ترفند های کامپیوتری , ,



تغییر نحوه ورود به ویندوز
نوشته شده در پنج شنبه 15 / 11
بازدید : 426
نویسنده : ali

در ويندوز XP اين امكان وجود دارد كه صفحه ورود كاربران را به شكل ويندوز 2000 تغيير دهيد.
براي اين كار ابتدا وارد Control Panel شده و User Accunts را انتخاب كنيد. در پنجره اي كه باز مي‌شود روي گزينه Change the way users log on or off كليك كنيد.
اكنون مي‌توانيد با كليك بر روي Use the welcome screen آن را غير فعال كنيد تا ديگر از صفحه خوش‌آمد گويي ويندوز XP استفاده نشود.




بازدید : 433
نویسنده : ali

يکي از مشکلات ويندوز xp راه نفوذ به آن در صورت فراموش کردن password مي باشد .

همانطور که همه شما مي دانيد xp امکان جالب switch user را دارد که مي توان محيط را براي کار userهاي مختلف فراهم کرد .

 

حالا اگر شما اين password را فراموش کنيد چاره چيست؟.

 آموزش در ادامه مطلب...

 




هنگام راه رفتن پیامک نزنید
نوشته شده در پنج شنبه 15 / 11
بازدید : 439
نویسنده : ali

نتایج یک تحقیق نشان می دهد که پیامک زدن به هنگام راه رفتن، می تواند افراد را در وضعیت خطرناکی قرار دهد.

محققان در دانشگاه کوئینزلند استرالیا به تازگی دریافتند که پیامک زدن در هنگام راه رفتن، به عوارضی همچون تلو تلو خوردن، آهسته راه رفتن، منقبض کردن عضلات و ضعف در تعادل منجر می شود.
محققان دانشگاه کوئینزلند از افراد داوطلب در این تحقیق خواستند که ابتدا با تمرکز در مسیری به طول 9 متر راه بروند؛ سپس از آنها خواسته شد این مسیر را وقتی مشغول خواندن پیامک هستند، طی کنند.
در مرحله سوم این آزمایش، محققان از داوطلبان خواستند در حالیکه پیامک می زنند از این مسیر عبور کنند.
در تمام طول آزمایش، حرکات داوطلبان در سیستم آنالیز حرکات سه بعدی بررسی شد.
در بررسی انجام شده مشخص شد، که بیشترین انحراف از خط، در افرادی رخ می دهد که در حال پیامک زدن بودند.
این افراد همچنین آهسته تر حرکت کرده و سر و گردن های خود را منقبض می کنند و تعادل کمی دارند.
نتایج آنالیزهای سه بعدی نیز با نمونه های انجام شده از انحراف در راه رفتن در موقع پیامک زدن، منطبق بود.
محققان همچنین دریافتند، زمانیکه افراد فقط به راه رفتن توجه دارند و حین انجام این کار سراغ خواندن یا نوشتن پیامک نمی روند، راه رفتن خود را اصلاح می کنند.
همچنین تجزیه و تحلیل اطلاعات در این ارتباط در دانشگاه ایالتی اوهایو نشان می دهد که آسیب های ناشی از استفاده از تلفن همراه هنگام راه رفتن بین سال های 2005 و 2010 دو برابر بوده است.
اکنون در ایالت های مختلف آمریکا برای جلوگیری از افزایش مرگ هایی که در پیاده روها اتفاق رخ می دهد، روش هایی مورد آزمایش قرار می گیرد.
در ماه گذشته در ملبورن استرالیا دختری در حال پیامک زدن با تلفن همراه، از اسکله به درون دریا سقوط کرد که خوشبختانه نجات یافت.




بازدید : 644
نویسنده : ali

تاثیر نامطلوب موسیقی با صدای بلند بر روی شنوایی
محققان بریتانیایی دریافتند: گوش دادن به موسیقی با صدای بلند و به مدت طولانی بر روی شنوایی تاثیر نامطلوب دارد.
شنوایی انسان به طور طبیعی با افزایش سن کاهش می‌یابد. برآوردهای آماری نشان می‌دهد تنها 6 درصد افراد بین 15 تا 24 سال دچار مشکلات شنوایی هستند و این درصد در افراد بالای 65 سال به 65 درصد می‌رسد.


تحقیقات انجام شده بر روی عوامل محیطی موثر بر شنوایی نشان می‌دهد: قرار گرفتن در معرض صداهای بلند اولین عامل کاهش شنوایی است.

برای دستیابی به نتایج این تحقیقات، محققان سطح شنوایی افراد و برنامه‌ روزانه آنها از جمله شرایط گوش دادن به موسیقی را مورد بررسی دادند.به گفته پژوهشگران، بدون شک بین گوش دادن به موسیقی و میزان شنوایی افراد رابطه وجود دارد، اما میزان تاثیر مدت زمان گوش کردن به موسیقی و بلندی صدا در حال بررسی است.


تحقیقاتی که تاکنون انجام شده است، به بررسی میزان شنوایی نوازندگانی که هر روز در معرض صدای بلند موسیقی هستند پرداخته بود، اما این پژوهش قصد دارد به بررسی تاثیر جمعی آن بپردازد.


:: برچسب‌ها: تأثیر موسیقی بر شنوایی , تأثیر موسیقی , اثرات نامطلوب موسیقی با صدای بلند بر روی شنوایی ,



دانستنی های بامزه
نوشته شده در دو شنبه 30 / 9
بازدید : 675
نویسنده : ali

ـ جویدن آدامس هنگام خرد کردن پیاز مانع از اشک ریزی شما می شود.

ـ اثر لب و زبان هر کس همانند اثر انگشت آن منحصر به فرد است.

ـ رشد کودک در بهار بیشتر است.
 
ـ ۸ دقیقه و ۱۷ ثانیه طول می کشد تا نور خورشید به زمین برسد.

ـ ظروف پلاستیکی تقریباً ۵۰۰۰۰سال در برابر تجزیه مقاومند.

ـ تنها قسمتی از بدن که خون ندارد قرنیه چشم است.

ـ شترمرغ در ۳ دقیقه ۹۵ لیتر آب می خورد.

ـ حس بویایی مورچه با حس بویایی سگ برابری می کند.

ـ کرم های ابریشم در ۵۶ روز ۸۶ برابر خود غذا می خورند.

ـ زمان بارداری فیل به دو سال می رسد.

ـ در یک سانتی متری پوست شما ۱۲ متر عصب و ۴ متر رگ و مویرگ است.

ـ شدیدترین نعره ها متعلق به وال ها است که برابر با صدای موتور جت است.

ـ وقتی یک نوزاد در حال گریه است با صدای ش....ش.... شما آرام می شود به این دلیل که صدای آبی که اطراف نوزاد در شکم مادر است را برایش تداعی می کند، در ضمن این یکی ازدلایلی است که چرا صدای ساحل دریا به انسان آرامش می دهد.

ـ دلفین ها همانند گرگ ها هنگان خواب چشم هایشان را باز می گذارند.

ـ با نگاه کردن به گوش حیوانات می توانیم به تخم گذار بودن یا بچه زا بودن آنها پی ببریم. بدین صورت که تخم گذاران گوششان ناپیدا و بچه زایان گوششان نمایان است، تنها یک اسثتنا وجود دارد آن هم نوعی افعی است که بچه زاست اما گوشش دقیق پیدا نیست.

ـ بیشتر سردردهای معمولی از کم نوشیدن آب است.

ـ انسان امروزی به طور متوسط ۶ سال از عمر خود را تلویزیون نگاه می کند و ۶ سال را صرف غذا خوردن می کند و یک سوم را می خوابد.

ـ موش دو پای آفریقایی از میدان دید ۳۶۰ درجه برخوردار است.

ـ مغز انسان تنها ۲ درصد از وزن انسان را تشکیل می دهد ولی ۲۵ درصد اکسیژن دریافتی بدن را به تنهایی مصرف می کند.

- سرعت عطسه یك انسان برابر است با 160 كیلومتر در ساعت

- آب دریا بهترین ماسك صورت است !

- چشم انسان معادل یك دوربین 135 مگا پیكسل عمل می كند !

- 90% سم مار از پروتئین تشكیل شده است !

- مغز در هنگام خواب فعالتر از وقتی است كه تلویزیون می بینید !

- جوانان هندی شادترین و ژاپنی ها افسرده ترین های جهان هستند !

- قوه چشایی پروانه در پاهای آن تعبیه شده است !


:: موضوعات مرتبط: دانستنیها , ,



دانستنیهای جالب
نوشته شده در دو شنبه 30 / 9
بازدید : 505
نویسنده : ali

 آیا می‌دانستید که در تایوان بشقاب‌های گندمی درست می‌شود وافراد بعد از خوردن غذا بشقاب‌هایشان را هم می‌خورند.

 آیا می‌دانستید که گوش و بینی درتمام طول عمر انسان در حال رشد می‌باشند و بزرگتر می‌شوند.

 آیا می‌دانستید که آب دریا بهترین ماسک زیبایی پوست می‌باشد.

 آیا می‌دانستید که اولین مردمانی که نخ را کشف کردند وموفق به ریسیدن آن شدند ایرانیان بودند.

 آیا می‌دانستید که بزرگترین دریای دنیا دریای مدیترانه است و عمیق‌ترین نقطه آن به ۴۳۳۰متر می‌رسد.

 آیا می‌دانستید که فقط پشه ماده نیش می‌زند و از پروتین خون مکیده شده جهت تخم گذاری استفاده می‌کند.

 آیا می‌دانستید که هر چشم مگس دارای ۱۰ هزار عدسی است.

 آیا می‌دانستید مقاومت موش صحرایی در برابر بی‌آبی بیشتر از شتر است.

 آیا می‌دانستید جمعیت میمون‌های هند بالغ بر ۵۰ میلیون است.

 آیا می‌دانستید یک نوع وزغ وجود دارد که در بدن خود سم کافی برای کشتن ۲۲۰۰ انسان در اختیار دارد.

 آیا می‌دانستید ۳۵۰ هزار نوع کفشدوزک در جهان وجود دارد.

 آیا می‌دانستید نوشابه‌های زرد رنگ، زیانبارتر از نوشابه‌های سیاه رنگ هستند.

 آیا می‌دانستید شش چپ، اندکی از شش راست کوچکتر است تا فضای کافی برای قرارگیری قلب فراهم آید.

 آیا می‌دانستید تعداد سلولهای گیرنده بویایی در سگهای معمولی، یک میلیارد و در سگهای شکاری،۴ میلیارد عدد است

 آیا می‌دانستید رشد کودک در بهار بیشتر است.


:: موضوعات مرتبط: دانستنیها , ,



 تفاوت IQ و EQ افراد در چیست؟
نوشته شده در یک شنبه 22 / 9
بازدید : 438
نویسنده : ali

تقریباً همه افراد واژه ‌IQ‌ یا ضریب هوشی را شنیده‌اند و كم و بیش با مفهوم آن آشنا هستند.
اما آنچه كمی ناشناخته باقی مانده و هنوز گروه زیادی با آن غریبه هستند، ‌EQ‌ یا همان هوش هیجانی است؛ همان چیزی كه براساس نظر دانشمندان می‌تواند عاملی برای موفقیت افراد باشد، همان چیزی كه می‌تواند برای كنترل استرس و اضطراب به فرد كمك كند و همان چیزی كه موجب می‌شود افراد در جامعه موفق‌تر عمل كنند.
سال‌های سال دانشمندان تصور می‌كردند IQ تنها عاملی است كه می‌تواند موفقیت افراد را تعیین و آن را تضمین كند، در حالی كه امروزه نظر آنها تغییر كرده و می‌گویند EQ هم عاملی بسیار مهم برای موفق‌ بودن یا ‌ نبودن افراد مختلف است.‌
البته براساس نظریاتی كه امروزه مطرح می‌شود، EQ حتی مهم‌تر از IQ نیز به حساب می‌آید، به این معنا كه EQ تعریف گسترده‌تری دارد و IQ تنها بخش كوچكی از آن است. ‌
خلاقیت، ارتباط مناسب با دیگران، استفاده از حواس پنجگانه و تجربیات مناسب از حواس همگی در محدوده هوش‌هیجانی، هوش‌عاطفی یا همان هوش‌احساسی جای می‌گیرد البته باید بدانید هوش‌هیجانی قابلیت رشد و پرورش هم دارد و هرچه بهتر و موفق‌تر بتوانیم آن را مدیریت كنیم و هوش‌هیجانی را در خودمان و فرزندان‌مان بیشتر پرورش دهیم، تاثیرات مثبتی هم از آن در زندگی‌مان مشاهده خواهیم كرد.
برای این‌كه بهتر متوجه این موضوع شوید، به این مثال توجه كنید: امنیت شغلی یكی از موضوعات مهم و یكی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های انسان امروزی است،اما فردی كه EQ بالایی دارد و براحتی می‌تواند با دیگران ارتباطات مناسبی برقرار كند، به طور حتم امنیت شغلی بهتر و بیشتری هم خواهد داشت البته مبحث EQ فقط به این موضوع ختم نمی‌شود و تعریف‌های گسترده‌تری دارد؛ رضایتمندی از زندگی زناشویی، داشتن روابط اجتماعی لذت‌بخش، ارتباط شغلی مناسب، انگیزش شغلی و ارتباط مناسب والدین با فرزندان همگی از جمله مواردی است كه در صورت استفاده مناسب از هوش‌هیجانی می‌تواند رشد كند و بهبود یابد.
در واقع، هوش‌هیجانی بیشتر بر موضوع ارتباط مناسب افراد با یكدیگر تاكید می‌كند كه متأسفانه در این دوران كمی به دست فراموشی سپرده شده است.
در صورتی كه اگر به این موضوع اهمیت بیشتری بدهیم، تاثیر مثبتی بر خود بویژه فرزندان‌مان خواهیم گذاشت كه به این ترتیب در پرورش هوش‌هیجانی آنها نیز موثر خواهیم بود.




دانستنی هایی درمورد میوه‌های قرآنی
نوشته شده در یک شنبه 22 / 9
بازدید : 377
نویسنده : ali

میوه های انار، زیتون،‌ خرما،‌ انجیر و انگوردر قرآن کریم از آنها یاد شده است . این میوه هاعلاوه بر جنبه خوراکی از دیدگاه دارویی و اثرات درمانی نیز قابل توجه هستند و همواره در طب سنتی و نوین برای درمان بسیاری از بیماری ها توصیه شده اند.
در قرآن کریم به میوه انجیر و زیتون قسم یاد شده است و در آیات متعددی از میوه های انار، انگور و خرما نام برده شده است. قرآن کتاب آسمانی و از معجزات پیامبر اکرم (ص) است که تمامی مطالب علمی آن از سوی محققان با انجام تحقیقات و پژوهش های متعدد به اثبات رسیده است.
در مورد ارزش غذایی انجیر باید گفت که قند زیادی دارد به گونه ای که 50 درصد انجیر خشک را قند تشکیل می دهد
انجیر
انجیر میوه ای مقوی و شیرین است که در قرآن به آن قسم یاد شده است. امام رضا (ع) فرموده است که درخت انجیر شبیه ترین درخت به درختان بهشتی است.
این میوه در طب سنتی نیز برای درمان بیماری هایی از سوی پزشکان استفاده می شده است . سقراط پدر علم طب همیشه انجیر را برای بیماران به خصوص بیمارانی که تشنگی و تب داشتند، تجویز می کرد.می گویند افلاطون به قدری انجیر را دوست می داشت که بعضی آن را دوست فیلسوفان نا میده اند . سقراط انجیر را جذب کننده مواد نافع و دفع کننده مواد مضر می دانست .
در مورد ارزش غذایی انجیر باید گفت که قند زیادی دارد به گونه ای که 50 درصد انجیر خشک را قند تشکیل می دهد. همچنین منبع خوبی از پتاسیم، منیزیم، کلسیم، فسفر و ویتامین های A ، B، C است.
انجیر منبع غنی از یک نوع فیبر غذایی است که نقش عمده ای در جلوگیری و رفع یبوست دارد. از این میوه همچنین می توان در رژیم های غذایی خاص مثل رژیم کم چربی، کاهش وزن و دیابتی استفاده کرد.مصرف انجیر برای رفع برخی از زگیل ها نیز موثر است.
در حدیثی از حضرت رضا (ع) آمده است : انجیر بوی بد دهان را از بین می برد ، لثه ها واستخوانها را محکم می کند ، مو را می رویاند ، درد را بر طرف می سازد و با وجود آن نیاز به دارو نیست . و نیز فرمود : انجیر شبیه ترین اشیا به میوه بهشتی است .
انار
در قرآن مجید نام میوه انار سه بار در آیات 99 و 141 از سوره انعام و آیه 68 از سوره الرحمن آمده است.میوه انار همواره از زمان های گذشته برای درمان بسیاری از بیماری ها مورد توجه پزشکان بوده است.
بوعلی سینا پزشک بزرگ ایرانی در کتاب قانون خود در مورد انار آورده است که اناراز میوه هایی است که تمام قسمت های آن خواص دارویی دارد،گل انار خون ریزی را بند می آورد و لثه ها را تقویت می کند. پودر انار زخم های کهنه و مزمن را معالجه می کند و پوست درخت انار برای معالجه التهاب کبد، سرفه و زخم مفید است.
امروزه تحقیقات زیادی درباره خواص انار و ترکیبات موجود در آن انجام شده که موید اثرات مفید این میوه در پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری ها ست و ازسوی دیگر به علت وجود ترکیبات دارویی حتی از پوست آن در صنایع داروسازی استفاده می شود.
مصرف این میوه بدن را در مقابل بسیاری از عوامل بیماری زا مقاوم می کند کاهش فشار خون کمک می کند و برای بیماران قلبی بسیار مفید است،‌ توصیه می شود انار به دلیل ترکیبات روغنی که دارد با هسته جویده شود.
گل، برگ، پوست درخت و دانه های این میوه سرشار از خاصیت است؛ پوست خشک و پودر شده آن، از ورم، التهاب، اسهال وخون ریزی پیشگیری می کند.امام علی (ع) فرموده است به کودکانتان انار بخورانید زیرا قدرت تکلم آنها را سرعت می بخشد. آن حضرت همچنین در حدیث دیگری فرموده است که انار را با پیه آن پوست زرد و ضخیمی که روی دانه های انار قرار دارد، بخورید.
از پیامبر اکرم (ص) نیز نقل شده است که، انار شیرین بخورید چراکه دانه ای از آن نیست که به معده برود و درد و ناراحتی را از بین نبرد.
زیتون
زیتون دارای طبیعت گرم و خشک و سرشار از ویتامین A و D، فسفر، پتاسیم، گوگرد، منیزیم، کلسیم، کلر، آهن، مس و منگنز است.
یکی از مفیدترین روغن های گیاهی، روغن زیتون است. این روغن ملین و برای کبد مفید است و صفرا و شن ریزه های کلیه را دفع می کند. روغن زیتون حرارت بدن را زیاد و لثه ها را تقویت و خون را صاف می کند.
روغن زیتون خاصیت ضدسم دارد و جدار روده ها و معده را از سموم و آلودگی ها پاک می کند. برای جلوگیری از ریزش موی سر شستن موها با روغن زیتون به صورت 10 روز متوالی با آب ولرم و صابون توصیه شده است.
در حدیثی از امیر مومنان چنین آمده است : خانه ای که در آن از سرکه و روغن زیتون به عنوان نان خورش استفاده ی کنند هر گز از طعام خالی نمی شود و این غذای پیامبران است .
در حدیث دیگری از از حضرت رضا (ع) آمده است : روغن زیتون غذای خوبی است ، دهان را خوش بو و بلغم را بر طرف می سازد ، رنگ صورت را صفا و طراوت می بخشد ، اعصاب را تقویت کرده ، بیماری و درد و ضعف را از میان می برد و آتش خشم را فرو می نشاند . در حدیثی از پیامبر بزرگ چنین آمده است : روغن زیتون را بخورید و بدن را با آن چرب کنید که از درخت مبارکی است .
 خرما
این میوه یکی از بهترین منابع انرژی و دارای ترکیبات منیزیوم و پتاسیم است و مصرف آن به همراه مقداری شیر برای افرادی که مدتی گرسنه بوده اند همچون در ایام ماه مبارک رمضان توصیه می شود.
مصرف خرما به صورتی ترکیبی با بادام، کنجد و دارچین از آنجایی که طعم بسیار لذیذی دارد ، می تواند به عنوان یک منبع سرشار از انرژی برای کودکان در حال رشد مصرف شود.این میوه بهترین دسر برای ایام سرد سال به شمار می رود.
خرمایی که شب در آب خیس و صبح مصرف شود، برای قلب‌های ضعیف مفید است.این میوه سرشار از فیبر طبیعی است و روغن، کلسیم، گوگرد، آهن، پتاسیم، فسفر، منگنز، مس و منیزیم به وفور در آن یافت می‌شود. به علاوه خرما سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف است.
خرما به دلیل دارابودن قند، چربی، پروتئین و انواع ویتامین‌های ضروری، بخشی از رژیم غذایی سالم وثابت شده است خرمایی که شب در آب خیس و صبح مصرف شود، برای قلب‌های ضعیف مفید است.
در روایتی از علی (ع) آمده است : خرما بخورید که شفای بیما ری هاست .
انگور
انگور یکی از مهمترین میوه‌های نام برده شده در قرآن است. خداوند آن را میوه اهل بهشت دانسته و بی تردید برای جلب توجه مومنان به اهمیت این میوه نام آن را در 11 سوره در آیه 266 سوره بقره، 4 سوره رعد، 11 سوره نمل،‌ 67 سوره نحل، 19 سوره مومنون، 91 سوره اسراء ، 32 سوره کهف، 34 سوره یس، 31 و 32 سوره نبá‌ 28 سوره عبس و 99 سوره انعام ذکر کرده است.
این میوه ارزشمند برای بیماری‌هایی مانند برنشیت مزمن، بیماری‌های قلبی، التهاب کلیه و نقرس مفید است. قند انگور به طور مستقیم و آسان وارد خون و در عضلات و کبد ذخیره می‌شود در حالی که سایر قندها اول باید به قند خون تبدیل و سپس وارد خون شوند.
انگور تنها میوه‌ای است که وقتی خشک می‌شود ارزش غذایی آن بالا می‌رود. انگور تنها میوه ای است که از نظر ترکیبات می توان آن را با شیر مادر مقایسه کرد.
انگور پتاسیم زیادی دارد که به جبران ضعف بدن کمک می کند، این میوه برای سلامتی قلب، ریه و کلیه مفید است و به علت داشتن املاح و مواد سلولزی برای مبتلایان به اوره خون مناسب و سازگار است.در روایتی از پیامبر آمده است :بهترین طعام شما نان و بهتر ین میوه شما انگور است .
با توجه به تحقیقات انجام شده در مورد خواص این میوه ها و با استناد به آیات قرآنی و احادیث ائمه اطهار (ع) که همگی بر استفاده از آنها تاکید دارند، باید گفت که مصرف صحیح و به میزان متعادل این میوه ها می تواند افراد را در مقابل ابتلا به بسیاری از بیماری ها مصون بدارد.
گاهی پیشگیری از ابتلا به بیماری ها با استفاده صحیح از مواد غذایی سالم و طبیعی و دنبال کردن یک رژیم غذایی مناسب روزانه علاوه بر دور داشتن افراد از دردهای روحی و روانی از بسیاری از درمان های شیمیایی در زمان بروز بیماری می تواند کم هزینه تر باشد.


:: موضوعات مرتبط: دانستنیها , ,



 لامپی كه از جلبك ها انرژی می گيرد!
نوشته شده در یک شنبه 22 / 9
بازدید : 205
نویسنده : ali

لامپی كه از جلبك ها انرژی می گيرد !
یک طراح مجارستانی طرح مفهومی لامپ AlgaeBulb را ارائه کرده است که از انرژی سبز و رایگان حاصل از جلبک‌ها برای روشنایی محیط استفاده می‌کند.
جلبک پتانسیل بالایی برای استفاده بعنوان یک منبع انرژی سبز برخوردار است، اما در حال حاضر استفاده از این منبع نیازمند بکار بردن حجم زیادی جلبک است.
طرح لامپ جلبکی که توسط یک طراح مجارستانی ارائه شده است، سیستم نسبتا بزرگ کشت جلبکی را در مقیاس بسیار کوچک و در قالب یک لامپ عرضه کرده است که برای روشنایی دادن به محیط، به منبع انرژی برق خارجی نیاز ندارد.
طرح مفهومی لامپ جلبکی AlgaeBulb شبیه یک پوسته دراز تخم مرغ است که یک مکان مناسب برای این میکروارگانیسم ایجاد می‌کند؛ با استفاده از یک پمپ هوای کوچک، مخزن و مواد آبگریز، برق مورد نیاز برای روشن کردن لامپ LED‌ تأمین می‌شود.
پمپ با فشرده‌سازی هوا درون مخزن جلبک که با مواد آبگریز (هیدروفوبیک) پوشش داده شده است، محتوای سیال درون مخزن را حفظ و امکان جریان داشتن آزاد هوا را فراهم می‌کند؛ پوشش مخزن نیز از جنس پلی کربنات شفاف است که باعث انتشار نور لامپ LED‌ در محیط می‌شود.از جمله ایرادات مطرح شده به این طرح مفهومی نحوه پر کردن مجدد مخزن جلبکی عنوان شده است.




حدیث
نوشته شده در شنبه 21 / 9
بازدید : 451
نویسنده : ali
امام حسین علیه السلام فرمودند:

فَإنی لا أَرَی المَوتَ إلَّا السَّعادَةَ وَ الحَیاة مَعَ الظّالِمینَ إلّا بَرماًی
به درستی که من مرگ را جز سعادت نمی بینم و زندگی با ستمکاران را جز محنت نمی دانم.




7 ترفند مفید در نرم افزار Word
نوشته شده در شنبه 21 / 9
بازدید : 319
نویسنده : ali

با بکار بستن ترفندهای زیر در کار خود با نرم افزار Word سرعت بخشید:


1- اگر در حال تایپ کردن یک متن انگلیسی هستید و به دنبال مترادف یک کلمه خاص می گردید ، کافیست نشانگر را در کنار و یا در زیر کلمه مربوطه ببرید و کلیدهای Shift + F7 را فشار دهید.با این کار فهرستی از کلمات مترادف آن کلمه خاص نمایش داده میشود.

2- اگر فرمت قسمتی از متن را تغییر داده اید ، مثلا رنگ یا نوع فونت آن را عوض کرده اید و حالا میخواهید به همان وضعیت پیش فرض Word برگردانید، میتوانید آن بخش از متن را انتخاب و کلیدهای Ctrl + SpaceBar را فشار دهید.

3- وقتی میخواهید بخشی از متن را انتخاب کنید، میتوانید کلمه Alt را پائین نگه دارید و با ماوس Drag کنید.این کار باعث می شود عمل انتخاب به صورت مستطیل شکل انجام شود و سرعت شما به طرز چشمگیری افزایش یابد.

4- با فشردن کلید Shift + F5 میتوانید به قسمتی از متن که بتازگی تغییری در آن ایجاد کرده اید بروید. فشردن مجدد این کلیدها شما را به قسمتهای تغییر یافته قبلی متن میبرد.

5- در پنجره Print Preview شما میتوانید پیش از پرینت گرفتن ، پیش نمایشی از فایل خود را ببینید.اگر در همین پنجره بخواهید تغییراتی در متن بدهید ، کافیست روی آیکون Magnifier کلیک کنید تا اجازه تصحیح در متن به شما داده شود.

6- اگر میخواهید همزمان دو بخش مختلف از یک Document را ببینید، میتوانید فایل مربوطه را در نرم افزار Word باز کرده، ماوس را بالای فلش موجود در بالای نوار لغزان نگه دارید تا نشانگر ماوس به شکل دو خط موازی با دو فلش در بالا و پائین آن درآید.آنگاه کلیک کنید و بدون رها کردن ماوس آن را به سمت پائین بکشید. حال صفحه به دو قسمت تقسیم میشود که در هر دو بخش همان فایل نمایش داده میشود و همزمان میتوانید دو بخش مختلف فایل را ببینید و ویرایش کنید.

7- اگر فایلتان بزرگ است و پیدا کردن مطالب برایتان دشوار است، کافیست گزینه Document Map را از منوی View انتخاب کنید تا فهرستی از عناوین Document شما را نشان دهد. حال با کلیک بر هر عنوان به آن قسمت از فایل خود پرش میکنید.


:: موضوعات مرتبط: ترفند های کامپیوتری , ,



چند ترفند جالب وی چت را یاد بگیرید
نوشته شده در شنبه 21 / 9
بازدید : 224
نویسنده : ali

wechat


نکات و ترفندهای وی چت:
۱- پیامهایی که تلفن همراه شما را ستاره باران می کنند.

دو تا جمله توی وی چت هست که با تایپ اونها توی گوشی یا دستگاه طرف مقابل پر از ستاره و یا کیک تولد میشه.

با نوشتن I MISS U یا MISS YOU دستگاه طرف مقابل پر از ستاره میشه.

با نوشتن HAPPY BIRTHDAY یا BIRTHDAY دستگاه طرف مقابل شما پر از کیک تولد میشه.



۲- تغییر صدا در پیامهای صوتی وی چت با WECHAT VOICE

این قابلیت برای دارندگان گوشیهای اندروید می باشند و دارندگان این پلتفرم میتوانند برنامه WECHAT VOICE را دانلود کرده و صدای خود را به شکلهای مختلف تغییر داده و در وی چت استفاده نمایند که قطعا لذت بخش خواهد شود.



۳- تغییر نام لیست مخاطبین وی چت

شاید شما دلتان نخواهد که مخاطبینتان در وی چت با همان نام دیده شوند ، شما می توانید به راحتی نام مخاطبان خود را تغییر دهید برای این منظور می توانید روی تصویر شخص مورد نظر در قسمت مخاطبان کلیک کرده سپس روی سه نقطه کلیک کنید و روی ALIAS کلیک کرده و هر نامی که خواستید قرار دهید.



۴- نوشتن متن در قسمت مومنت MOMENTS

شما در قسمت مومنتز یا همان آلبوم به راحتی می توانید تصویر اضافه کرده و متن کوتاهی برای آن هم در نظر بگیرید ولی اگر بخواهید متنی قرار دهید فقط کافیست که روی آیکون دوربین کلیک کرده و برای مدت سه الی چهار ثانیه آنرا نگهدارید تا بتوانید متن دلخواهتان را اضافه نمائید.



5- تغییر تصویر زمینه محیط چت روم وی چت

شما می تونید مثل تصاویر بالا پس زمینه محیط چتتون رو تغییر بدیید و کافیه برای این کار به مسیر زیر برید

settings -> General -> Chat Back ground


6- مخفی کردن نوشته های بعضی از مخاطبینتون

می دونید که هر مخاطبی که تو لیست شما قرار داره وقتی مطلب یا عکسی رو توی مونتز MOMENTS آپلود میکنه برای شما هم آلارم میده و میتونید اونرو ببینید حالا اگر نخواید آپلودهای بعضی از مخاطبینتون دیده بشه چکار باید بکنید؟ خیلی سادست به مسیر زیر میرید و کسانی که نمیخواید آپدیتهاشون رو ببینید به لیست اضافه میکنید

Settings->Privacy->Moments->Hidden



7- پاسخ به نظر خاصی در لیست نظرات

فرض کنید چند نفر روی تصویر ویا مطلب شما نظر داده اند و شما میخواهید خطاب یه یکی از آنها پاسخ دهید. برای این کار روی متن کامنت شخص مورد نظر کلیک میکنید، می بینید که پاسخ خطاب به وی داده می شود.



8- پیدا کردن تمامی تصاویری که در وی چت از آنها استفاده کرده اید

این قابلیت رو من روی پلتفرم های دیگه استفاده نکردم ولی روی اندروید استفاده کردم و جواب داده و میتونه خیلی کاربردی باشه، شما می تونید به تمامی تصاویری که در ویچت استفاده کرده اید دسترسی داشته باشید.

برای این منظور وارد فولدر وی چت رد sd card شوید روی MicroMsg کلیک کنید و روی فولدری که نام ثابتی نداره و از یه سری حروف به معنی تشکیل شده کلیک کنید توی گوشی که من تست کردم اسمش این بود jdefjghkllnbh بود حالا به فولدر image2 برید و این گزینه رو سرچ کنید *.jpg می بینید که تمام تصاویر براتون لیست میشه.



9- دوستان خود را از موقعیت مکانی خود آگاه کرده و به راحتی آدرس تصویری بدهید

خیلی راحت توسط وی چت می توانید نقشه مکانی را که در آن قرار دارید برای دوستانتان ارسال کنید. برای این کار کافیست به محیط چت شخص مورد نظر وارد شده و روی علامت + کلیک کرده و location را انتخاب نمائید ، خواهید دید که نقشه مکان فعلی شما برای دوستتان ارسال می شود.

امیدوارم نکات ذکر شده مورد استفاده شما عزیزان قرار گرفته باشه واگه ترفند دیگه ای بلدید تو قسمت نظرات عنوان کنید.




تغییر ظرفیت Recycle Bin
نوشته شده در شنبه 2 / 8
بازدید : 429
نویسنده : ali

ما میتوانیم ظرفیت Recycle Bin های مربوط به هر درایو را در ویندوز 7 به طور جداگانه تعیین کنیم.بای انجام این کار به صورت زیر عمل میکنیم:
1)روی آیکن Recycle Bin در میزکار ویندوز کلیک راست میکنیم.
2)فرمان Properties (ویژگی ها)را انتخاب میکنیم.
3)روی درایوی که میخواهیم ظرفیت Recycle Bin آن را تغییر دهیم،کلیک کرده و در زیر بخش Custom size (اندازه ی سفارشی)و در فیلد Maximum Size (اندازه ی حداکثر)،مقدار موردنظر را وارد میکنیم.
*با انتخاب گزینه ی Do not move files to the Recycle Bin دیگر فایل ها و پوشه ها در هنگام حذف شدن به Recycle Bin منتقل نشده و به طور کامل از دیسک سخت پاک میشوند.
*با غیر فعال کردن گزینه ی Display delete confirmation dialog در هنگام حذف فایل ها و پوشه ها،پنجره ی تأیید عمل حذف گشوده نخواهد شد.


:: موضوعات مرتبط: ترفند های کامپیوتری , ,



یک ترفند کامپیوتری مفید
نوشته شده در شنبه 2 / 8
بازدید : 233
نویسنده : ali

گشودن فایل ها و پوشه ها با تک کلیک

با سفارشی کردن Windows Seven میتوانیم آیتم ها را به یک تک کلیک توسط ماوس به جای دوبار کلیک کردن آنها،سریعتر و دقیقتر باز کنیم.دوبار کلیک کردن مهارت سختی جهت آموزش نیست،اما این عمل میتواند کمی وقتگیر باشد.زیرا امکان دارد که ما روزانه 3 الی 4 ساعت با کامپیوتر کار کنیم و این یعنی هزار کلیک اضافه.حتی کاربر با تجربه هم زمانی که عجله دارند،اشتباه کرده و ماوس را به طور جزئی جابه‌جا میکنند،در نتیجه دوبار کلیک عمل نمیکند.فایل ها و پوشه های باز شده توسط یک تک کلیک نه تنها سریعترند،بلکه مؤثرتر نیز میباشند.برای انجام این کار مراحل زیر را انجام میدهیم:
1)در پنجره ی Computer روی منوی Tools کلیک میکنیم.
2)روی گزینه ی Folder Options (اختیارات پوشه ها)کلیک کرده تا کادر محاوره ای Folder Options گشوده شود.
3)روی سربرگ General(عمومی)کلیک میکنیم.
4)روی گزینه ی Single-click to open to option کلیک میکنیم.
5)روی دکمه ی OK کلیک میکنیم.
6)Windows Seven زیر نام آیکن ها یک خط می کشد تا به ما یادآوری کند که در حالت تک کلیک هستیم.با حرکت نشانگر روی فایل ها و پوشه ها،شکل ظاهری نشانگر به یک دست که به طرف بالا اشاره میکند،تبدیل میشود.اکنون اگر یک بار روی فایلها و پوشه ها کلیک کنیم،فایل ها و پوشه ها گشوده خواهند شد.

 


:: موضوعات مرتبط: ترفند های کامپیوتری , ,



خواص ماست
نوشته شده در دو شنبه 26 / 5
بازدید : 293
نویسنده : ali

ماست يک فرآورده لبني تخميري است و در هرم غذايي در گروه شير و لبنيات جاي دارد. اما ماست بجز کلسيم شامل چه ويتامين هاي مي باشد؟

ماست نيز مانند بقيه هم گروه‌هاي خود منبع بسيار خوب کلسيم، فسفر، ويتامين‌هاي گروه B مانند ريبو فلاوين، اسيد پانتوتنيک و روي است.جالب است بدانيد که يک ليوان آن حدود 450 ميلي‌گرم کلسيم و1/5 ميلي ‌گرم روي دارد. 

نسبت بين کلسيم و فسفر در ماست بسيار حايز اهميت است، زيرا براي داشتن استخوان‌هايي سالم تنها مقدار کلسيم دريافتي مهم نيست، بلکه مقدار فسفر نيز اهميت دارد. در واقع نسبت کلسيم به فسفر دريافتي از غذاها،در رسوب کلسيم دراستخوان ها موثر است.

مناسب ترين نسبت ميان اين دو ريز مغذي مشابه ترکيب شير مادر يااستخوان ‌هاي بدن است،يعني به ازاي هر 1000 ميلي گرم کلسيم دريافتي، 440 ميلي گرم فسفر بايد دريافت شود.چنين نسبتي تنها در لبنيات وجود دارد.

کلسيم موجود در ماست، در حفظ سلامت سلول ‌هاي روده‌اي نيز مفيد است. مخصوصاً زنان به دليل بارداري و شيردهي در دوران جواني و نيز قطع توليد استروژن در دوران يائسگي، بيشتر در معرض پوکي استخوان بوده و بايد دقت کنند که روزانه 3 واحد لبنيات بخورند.

اهميت توليد کننده‌هاي اسيدلاکتيک

ماست يک ماده غذايي پروبيوتيک است، يعني حاوي ميکروب‌ هاي زنده مفيدي است که ماست وارد لوله گوارش مي ‌شوند و با جايگزيني در روده‌ها،اين اندام را از وجود باکتري‌ هاي بيماري ‌زا محافظت مي ‌کنند و به عمل تخمير ادامه مي ‌دهند و با توليد اسيد‌هاي چرب کوتاه زنجيره، به سلامت سلول‌ هاي روده کمک مي ‌کنند.

جالب است بدانيد، مواد غذايي پروبيوتيک به افزايش سطح ايمني بدن نيز کمک مي‌ کنند. مشاهده شده است، کودکاني که مادران ‌شان در ماه‌ هاي آخر بارداري، از مواد غذايي پروبيوتيک استفاده مي ‌کرده اند،کمتر به آلرژي هاي غذايي،اسهال و اگزما مبتلا مي‌ شوند.

ماست به هضم و جذب غذا نيز کمک مي ‌کند،زيرا اسيد لاکتيک موجود در آن به جذب بهتر کلسيم کمک مي ‌کند و محيط مناسب بيولوژيکي را براي بهبود جذب کلسيم و ويتامين ‌ها فراهم مي ‌آورد.باکتري ‌هاي زنده ي مفيد در ماست، به توليد آنزيم لاکتاز نيز مي ‌پردازند، آنزيمي که براي هضم قند شير ضروري است و بسياري از افراد به دليل کمبود ترشح اين آنزيم در روده، دچار عدم تحمل نسبت به شيرمي شوند و با مصرف شير دچار عوارضي مانند اسهال،نفخ و دل پيچه مي گردند.مصرف مرتب ماست، از طريق توليد آنزيم توسط باکتري ‌ها به کاهش اين علايم در فرد کمک مي ‌کند،ضمن اين که در ماست،لاکتوز به اسيد لاکتيک تبديل شده است و اين افراد بدون نگراني مي‌ توانند از آن استفاده کنند.

پيشگيري از سرطان

ماست در کاهش احتمال بروز سرطان روده نيز موثر است. به اين ترتيب که لاکتوباکترياسه‌هاي موجود در آن،رشد باکتري‌ هاي مفيد در روده را تحريک کرده و باکتري‌ هاي بيماري ‌زا را که مي‌ توانند به سلول‌ هاي روده آسيب برسانند، کاهش مي ‌دهند. از سوي ديگر اين باکتري ‌ها با متصل شدن به اسيد‌هاي صفراوي، احتمال وارد شدن آسيب به سلول ‌هاي روده را کم مي ‌کنند و از تبديل نيترات و نيتريت موجود در غذا به ترکيبات نيتروزآمين که سرطان ‌زا هستند، جلوگيري به عمل مي‌ آورند. 

کلسيم موجود در ماست نيز ضمن باند شدن با ترکيبات صفراوي، رشد سلول‌ هاي طولي روده را کم مي ‌کند. طي برخي مطالعات ديده شده افرادي که روزانه بيش از 1200 ميلي‌ گرم کلسيم مصرف مي ‌کنند، 75 درصد احتمال ابتلاي کمتري به سرطان روده داشته‌اند.

ماست با طعم ميوه

در کشورهاي اروپايي از ماست در دسرهاي مختلف نيز استفاده مي ‌شود.يکي از محصولاتي که به تازگي وارد بازار ايران نيز شده است،ماست ميوه‌اي است. شما در منزل نيز مي ‌توانيد ماست ميوه‌اي را با افزودن ميوه‌هايي مانند هلو، گلابي، موز تهيه کنيد. فقط به خاطر داشته باشيد که در تهيه ماست ميوه‌اي بهتر است از ميوه‌هايي با طعم ملايم استفاده شود.

تهيه ماست ميوه‌اي مخصوصا براي کودکان، روش بسيار مناسبي در تشويق آنان به مصرف لبنيات و ميوه است و مي ‌تواند به عنوان ميان وعده اي سالم جايگزين ميان وعده‌هاي چرب و پُرکالري کودکان شود، ضمن اين که همراهي ماست و ميوه باعث مي‌ شود ويتامين ‌هاي موجود در ميوه،به کمک اسيد لاکتيک موجود در ماست، بهتر جذب شوند. 

همچنين پکتين موجود در ميوه‌جات با همراهي لاکتوباکترياسه‌هاي موجود در ماست، به کاهش جذب کلسترول کمک مي‌ کند که در بزرگسالان حايز اهميت است.به علاوه،ماست چون داراي پروتئين‌هايي است که هضم آن ها راحت است، مي ‌تواند با قطع شير پس از شيرخوارگي، در رژيم غذايي کودک قرار گيرد. 

زماني که کودکان دچار عفونت‌هاي روده‌اي و اسهال مي ‌شوند و تا مدت‌ها ممکن است نسبت به شير عدم تحمل داشته باشند، ماست را در رژيم غذايي آنها در مقادير بيشتر بگنجانيد، زيرا طي حرارت دادن شير در فرايند توليد ماست، پروتئين‌هاي آن به مولکول‌هاي ساده ‌تر تغيير يافته و داراي هضم و جذب آسان ‌تري خواهد بود.

و اما آب ماست

گاهي ماست آب مي ‌اندازد. هرگز آب ماست را دور نريزيد. آب ماست داراي کلسيم و ويتامين‌هاي گروه B بوده و در عين حال پروتئين کمي دارد و مي ‌تواند در شرايط محدوديت مصرف پروتئين، مانند بيماران کليوي و يا در برخي مراحل نارسايي کبدي مورد استفاده قرار گيرد.


:: موضوعات مرتبط: دانستنیها , ,
:: برچسب‌ها: خواص ماست , ماست ,



بازدید : 114
نویسنده : ali

اغلب ما از مراجعه به دندان پزشک واهمه داریم.زیرا علاوه بر هزینه بالا، درد ناشی از پر کردن و عصب کشی دندان را نمی توان به راحتی فراموش کرد. پس آیا بهتر نیست از همان ابتدا با اتخاذ یک برنامه غذایی مناسب، احتمال خرابی دندان را کاهش داد؟

 دندان پزشکان توصیه می کنند که برای حفظ سلامت دندان باید از مصرف برخی مواد غذایی پرهیز شود.در ادامه مطلب به برخی از این مواد اشاره می شود.

نوشابه گازدار، چه معمولی و چه رژیمی؛این نوشیدنی حاوی اسید است که مینای دندان را ضعیف می کند. استفاده از نی برای نوشیدن باعث می شود تا میزان تماس آن با دندان محدود شود.

بعضی میوه ها؛ اگر دندان های ضعیفی دارید بهتر است از گاز زدن سیب، هویج و ذرت بپرهیزید؛ زیرا این امر باعث ترک خوردن دندان های آسیب دیده می شود، لازم نیست کاملاً از مصرف این مواد غذایی دست بردارید بلکه آن ها را قبل از خوردن به تکه های کوچک دربیاورید.

آب نبات سفت؛ با مکیدن آب نبات، دندان ها به مدت طولانی در معرض قند قرار می گیرد. جویدن آن نیز ممکن است باعث شکستن و یا درآمدن ماده پرکردنی دندان شود.

یخ؛ جویدن یخ پس از خوردن نوشیدنی به دندان ها آسیب جدی می رساند. این عادت باعث ترک یا شکستگی دندان می شود.

سس گوجه فرنگی؛مینای دندان به رنگ های تیره حساس است. منافذ مینا به آسانی این رنگ و اسیدیته این مواد را به خود جذب می کند که در پی آن لکه هایی ایجاد می شود.برای حل این مشکل پس از صرف غذا، دندان را با آب کافی بشویید.

آب معدنی؛ هنگام روند تصفیه، میزان اسیدیته آب بالا می رود و این اسید باعث پوسیدگی دندان می شود.

شکلات چسبناک؛شکلات چسبناک مانند تافی بین دندان ها گیر می کند و باعث ایجاد پوسیدگی می شود. علاوه بر آن در برخی مواقع این نوع شکلات باعث کنده شدن دندان هم می شود.

چیپس؛با گیرکردن تکه های چیپس بین دندان ها، باکتری های تولیدکننده اسید حمله ور می شود و خطر پوسیدگی دندان افزایش می یابد.

لیموناد؛اسید سیتریک موجود در لیموترش به دندان آسیب می رساند. لیموناد، ترکیب مخرب اسید و قند است و هر دو باعث پوسیدگی دندان می شود.افزودن کمی لیمو به آب آشامیدنی نیز برای دندان مضر است زیرا اسیدیته آب را افزایش می دهد.

ذرت بوداده؛همانند چیپس، ذرت بو داده نیز بین دندان ها گیر می کند و باعث رشد باکتری می شود. دانه های پف نکرده نیز باعث شکستن دندان می شود.

میوه خشک؛کشمش، انجیر، زردآلوی خشک سرشار از مواد مغذی است. اما قند آن نیز زیاد است. این مواد روی دندان می چسبد و باعث خرابی آن می شود. بهتر است به جای این مواد از میوه های تازه استفاده کنید.

نوشیدنی های انرژی زا؛قند و اسید موجود در این نوشیدنی ها، احتمال خرابی و ساییدگی دندان را بسیار بالا می برد.

قرص های ویتامین؛اگرچه این قرص ها علایم سرماخوردگی را تسکین می دهد اما میزان قند آن به اندازه آب نبات سفت است. «برای پیش گیری از خرابی دندان به جای این قرص ها، از آب یا چای گیاهی استفاده کنید».

میوه های مرکباتی؛میوه های مرکباتی سرشار از ماده مغذی است. اما به دلیل داشتن اسید به مینای دندان آسیب می رساند. بنابراین پس از مصرف این دسته از میوه ها، دهان را با آب بشویید.

سرکه؛از سرکه برای تهیه انواع سس ها، ترشی و... استفاده می شود. اما این ماده طعم دهنده به خرابی دندان نیز منجر می شود. نتایج بررسی های اخیر نشان می دهد، افرادی که غذاهای سرشار از سرکه مصرف می کنند با ۳۰ تا ۸۵ درصد افزایش خطر پوسیدگی مینای دندان مواجهند. کاهو با اثر مخرب سرکه مقابله می کند بنابراین افزودن سرکه روی سالادکاهو، مشکلی ایجاد نمی کند.

پودر کاری؛هر نوع غذای سرشار از رنگ دانه مانند سس سویا و پودر کاری باعث تغییر رنگ دندان می شود.برای پیش گیری از تغییر رنگ دندان، پس از مصرف غذای حاوی پودر کاری، آب بنوشید.

چای سیاه؛چای حاوی ماده ای به نام «تانین» است که روی دندان لکه ایجاد می کند. هرچه چای پررنگ تر باشد، احتمال آسیب رساندن آن به دندان ها نیز بیشتر است. می توانید چای سبز یا هر نوع دمنوش گیاهی را جایگزین چای سیاه کنید.

میوه های کنسروی؛کنسرو میوه ها علاوه بر قند زیاد حاوی اسید نیز است که به دندان ها آسیب می رساند.




دشمنان دستگاه گوارش را بشناسید
نوشته شده در شنبه 3 / 5
بازدید : 214
نویسنده : ali

اكثر افراد دچار مشكلات گوارشی در طول عمر خود می‌شوند. برخی از این مشكلات به خودی خود برطرف شده یا برخی به كمك دارو درمان می‌شوند، اما از طرفی بعضی دیگر نیز همچنان به صورت مزمن باقی می‌مانند.

 

سوزش سردل

سیستم گوارش بدن شامل یك لوله (مجرا) از دهان تا روده (مری، معده و روده) و همچنین سایر اندام‌هایی است كه به این مجرا متصل می‌شوند. قسمت شكم، كاملاً توسط اندام‌های دستگاه گوارش پر شده است، بنابراین اهمیت سالم بودن دستگاه گوارش از آن جهت است كه تمامی سلول‌های موجود در بدن از طریق همین دستگاه تغذیه می‌شوند. بیماری‌های دستگاه گوارش بر اثر عوامل متعدد و دارای نشانه‌های مختلفی هستند. ناراحتی‌های روده‌ای (روده بزرگ و كوچك)، یبوست، اسهال، استفراغ، عدم هضم مواد غذایی و... همه و همه از بیماری‌های مربوط به دستگاه گوارش می‌باشند. اغلب بیماری‌های دستگاه گوارش ناشی از عوامل زیر هستند:

 

استرس

استرس (جسمی، روحی و عاطفی و فكری) می‌تواند یكی از مهم‌ترین عوامل در بروز مشكلات گوارشی (مانند سندرم روده تحریك‌پذیر و سوءهاضمه) باشد. هنگامی كه دچار استرس می‌شوید، فرآیند هضم مواد غذایی دچار اشكال شده و سرعت آن كاهش می‌یابد، زیرا تمام قوای بدن (رسانیدن خون، تامین انرژی و رسانیدن اكسیژن) صرف از بین بردن استرس وارده به بدن شده و سعی می‌كند مناطق درگیر با استرس را تقویت و انرژی رسانی كند، در نتیجه این امر به خودی خود سبب می‌شود كه مواد غذایی به مدت طولانی‌تری در دستگاه گوارش مانده و سبب ایجاد عوارض گوارشی می‌شود.

 

مصرف كافئین

مصرف قهوه به مقدار زیاد اگر با معده خالی انجام شود، سبب بروز ناراحتی و گرفتگی دستگاه گوارش می‌شود. مصرف زیاد قهوه سبب افزایش یافتن اسیدیته ترشحات معده شده و در نتیجه به جدار روده‌ها آسیب می‌رساند. از طرفی قهوه سبب ایجاد سوزش سر دل و برگشت اسید (ریفلاكس) می‌شود، زیرا موجب شل شدن اسفنكتر میان مری و معده می‌گردد.

 

مصرف انواع داروها

بسیاری از داروهایی كه مصرف می‌كنیم، روی عملكرد دستگاه گوارش تاثیر می‌گذارند. یكی از آسیب‌های شایع دستگاه گوارش بر اثر مصرف داروها، آسیب دیدن جدار و مخاط معده می‌باشد. برخی از داروها سبب كاهش فعالیت و عملكرد عصب‌ها و ماهیچه‌های دستگاه گوارش می‌شوند. برخی از داروها نیز سبب بروز یبوست در افراد می‌گردند، بنابراین با پزشك خود در مورد عوارض جانبی داروها مشورت نمایید.

 

كم‌تحركی افراد

اگر در زندگی، فرد كم تحركی بوده و فعالیت فیزیكی چندانی ندارید، این امر سبب تضعیف دستگاه گوارش می‌شود. كم تحركی سبب كاهش متابولیسم و سوخت و ساز بدن می‌شود و یبوست ایجاد می‌كند. ورزش‌كردن، سبب رفع تنبلی معده شده و با تحریك ماهیچه‌های روده سبب حركت مواد غذایی موجود در روده می‌شود و به دفع آن كمك می‌كند.بنابراین برای داشتن سیستم گوارش سالم باید سبك زندگی افراد سالم باشد و با رژیم غذایی مناسب، ورزش مداوم، اجتناب از مصرف الكل و دخانیات و كم كردن استرس در زندگی، به این امر كمك كنیم.

 

خوب نجویدن

خوب نجویدن غذا و قورت دادن (بلعیدن) آن سبب می‌شود كه كار دستگاه گوارش مضاعف شود و مدت زمان طولانی‌تری را صرف تجزیه و شكستن مواد غذایی به اجزای كوچك‌تر نماید و همین امر سبب می‌شود كه جذب ریزمغذی‌ها از قبیل انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی و سایر تركیبات مورد نیاز بدن به خوبی انجام نشده و دفع شوند. از طرفی خوب نجویدن غذا می‌تواند سبب آروغ زدن، تولید گاز و عدم هضم مواد غذایی شود.

 

سیگار كشیدن

تركیبات شیمیایی زیادی در سیگار وجود دارد كه صدها نوع از این تركیبات سمی می‌باشند و این تركیبات سمی با آسیب رساندن به دستگاه گوارش سبب بیماری‌های رایج دستگاه گوارش مانند سوزش سر دل و زخم‌معده می‌شوند. سیگار كشیدن همچنین سبب افزایش خطر ابتلا به التهاب روده و سنگ كیسه صفرا می‌شود.

 

داشتن رژیم غذایی كم‌فیبر

فیبر یكی از تركیبات مفید مواد غذایی است كه سبب خوب كاركردن دستگاه گوارش شده و به دستگاه گوارش در حذف مواد زائد و سمی كمك می‌نماید. فقدان فیبر در رژیم غذایی روزانه افراد می‌تواند سبب بروز یبوست و سایر بیماری‌ها از جمله سرطان روده و كولون گردد.

                                                                                       


:: موضوعات مرتبط: دانستنیها , ,



آیا کمپوت‌ها خاصیت هم دارند؟
نوشته شده در جمعه 2 / 5
بازدید : 246
نویسنده : ali

مشکل اصلی کمپوت‌ها میزان قند افزوده است. کمپوت‌های صنعتی قند زیادی دارند.
بدون شک شما هم بارها و بارها شنیده‌اید که متخصصان توصیه می‌کنند روزانه بین 5 تا 7 واحد میوه و سبزیجات میل کنید. اما به نظر می‌رسد مصرف این میزان میوه‌ی تازه کمی سخت باشد. به خاطر این که برخی از مردم با گوارش میوه‌ی تازه کمی مشکل دارند.

سۆال اینجاست که آیا می‌توان گاهی وقت‌ها کمپوت را جایگزین میوه‌ی تازه کرد؟ آیا کمپوت‌ها هم برای سلامتی مفیدند؟ آیا کمپوت‌ها ویتامین‌های خود را از دست می‌دهند؟ برای رسیدن به جواب این سۆالات مطالعه‌ی این مطلب کوتاه را از دست ندهید.

کمپوت همان میوه‌ی پخته شده است. معمولاً بچه ها کمپوت را بهتر از میوه‌ی خام تازه می‌خورند. باید بدانید که کمپوت‌ها هم حاوی ویتامین هستند و اصلاً نمی‌توان آن‌ها را فاقد ویتامین و مواد مغذی دانست.

حتماً می‌دانید که ویتامین C در اثر حرارت از بین می‌رود. اما باید بدانید که تولید کنندگان این محصولات غذایی برای جبران ویتامین C از دست رفته اسید اسکوربیک به کمپوت‌ها اضافه می‌کنند. برای همین هم کمپوت‌های صنعتی معمولاً به اندازه‌ی میوه‌های تازه ویتامین C دارند.

پیش سازهای ویتامین A نیز در کمپوت وجود دارند. در بین این پیش‌سازها می‌توان به کاروتنوئیدها اشاره کرد. این ترکیبات در میوه های نارنجی یا قرمز مانند زردآلو، گریپ‌فروت، هلو و غیره وجود دارد.

در مورد فیبرها هم باید بگوییم که حرارت بالا باعث می‌شود این ترکیبات مغذی بیشتر جذب بدن شوند. برای همین افرادی که سیستم گوارش حساسی دارند کمپوت را بهتر از میوه‌ی تازه تحمل کرده و راحت‌تر از فیبرهای آن‌ها استفاده می‌کنند.

همچنین باید بدانید که پیش سازهای ویتامین A نیز در کمپوت وجود دارند. در بین این پیش‌سازها می‌توان به کاروتنوئیدها اشاره کرد. این ترکیبات در میوه های نارنجی یا قرمز مانند زردآلو، گریپ‌فروت، هلو و غیره وجود دارد. کاروتنوئیدها خدمت زیادی به سلامتی ما می‌کنند. این ترکیبات به دلیل داشتن خواص آنتی اکسیدانی از ابتلا به سرطان پیشگیری کرده و پیری را به تعویق می‌اندازد.

مشکل اصلی کمپوت‌ها میزان قند افزوده است. کمپوت‌های صنعتی قند زیادی دارند. بهتر است کمپوت‌هایی انتخاب کنید که روی آن‌ها عبارت «بدون قند افزوده» نوشته شده باشد. در این صورت میزان قند آن‌ها برابر با میوه‌ی طبیعی می‌باشد.

اگر نمی‌توانید به هر دلیلی میوه‌ی تازه بخورید خودتان را هم از مصرف کمپوت به بهانه‌ی این که ویتامین ندارد محروم نکنید. می‌توانید از کمپوت به عنوان دسر استفاده کرده و از خواص آن استفاده کنید.


:: موضوعات مرتبط: دانستنیها , ,
:: برچسب‌ها: کمپوت ها , خاصیت کمپوت ها , دانستنیها , آیا کمپوت ها خاصیت دارند؟ ,



بازدید : 251
نویسنده : ali

در طول ماه مبارک رمضان رژیم غذایی شما نباید با حالت عادی تفاوت زیادی داشته باشد و باید به گونه ای باشد که وزن شما کاهش یا افزایش زیادی نداشته باشد. البته برای افرادی که اضافه وزن دارند ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی جهت کاهش وزن مختصر و همچنین کسب آمادگی برای شروع برنامه کاهش وزن بعد از ماه مبارک است.
سحری مثل ناهار
وعده سحری بهتر است مثل وعده ناهار باشد و غذای اصلی در این وعده صرف شود: انواع چلوخورش ها (البته کم چرب و سرخ نشده)، پلوهای مخلوط با حبوبات و سبزیجات (عدس پلو، لوبیا پلو و سبزی پلو) به همراه مرغ، ماهی یا گوشت به همراه سبزی خوردن یا سالاد و ماست برای این وعده مناسب است. مصرف سالاد و یک واحد میوه تابستانی به کنترل تشنگی تا اواسط روز کمک می کند. از نوشیدن چای بلافاصله بعد از اتمام سحری اجتناب کنید، زیرا باعث افزایش دفع ادرار و از دست رفتن نمک های معدنی مورد نیاز بدن در طول روز می شود. توصیه می شود از مصرف قند و شکر مخصوصا در وعده سحر پرهیز کنید، زیرا باعث احساس گرسنگی زود هنگام می شود. لازم به ذکر است که روزه داری بدون صرف سحری برای تمام گروه های سنی به ویژه نوجوانان و جوانان می تواند با عوارض زیادی همراه باشد. گرچه در طی ماه رمضان و به ویژه روزهای اول ممکن است هیچ کدام از عوارض، شکایتی را در فرد ایجاد نکنند، اما قطعا عوارض بلندمدتی خواهند داشت، بنابراین اهمیت ویژه ای به وعده سحری بدهید. حتی اگر سال ها بدون سحری روزه می گرفتید از امسال این عادت مضر را اصلاح فرمایید.
همزمان چند نوع غذا نخورید
وعده شام بهتر است با فاصله یک ساعت بعد از افطار باشد. سوپ سبزیجات و مرغ، آش جو، حلیم بدون روغن، خوراک لوبیا با هویج، عدسی، خوراک سبزیجات، خوراک گوشت بدون چربی، ماهی کبابی با کمی نان (بهتر است از نان های سبوسدار مثل سنگک استفاده کنید) به همراه ماست و خیار یا دوغ پروبیوتیک و سبزی خوردن یا سالاد از انتخاب های مناسب برای این وعده هستند. از مصرف چای بلافاصله بعد از شام نیز خودداری کنید، چون جذب آهن منابع غیر گوشتی را کاهش می دهد.
چند پیشنهاد برای وعده افطار
به هنگام افطار ابتدا روزه خود را با چای یا شیر گرم و خرما یا کشمش باز کنید، سپس به طور متناوب در طی هفته می توانید مقداری نان و پنیر و سبزی و گردو یا شامی یا انواع کوکو یا چند قاشق فرنی یا شیربرنج به آرامی میل کنید. پیش از احساس سیری دست از خوردن بکشید، زیرا بعد از ۲۰ دقیقه کاملا احساس سیری ایجاد می شود.
شام تا سحر
بهتر است به عنوان دسر بعد از شام از ۳ تا ۴ واحد میوه های تابستانی استفاده کنید. نوشیدن آب را در فاصله شام تا سحر (حداقل به میزان ۳ لیوان) فراموش نفرمایید.
پیشگیری از یبوست
استفاده از غذاهای حاوی فیبر شامل انواع میوه و سبزی، نان سبوسدار، نخود سبز، کدومسمایی، بلغور، اسفناج و سایر گیاهان مثل برگ چغندر، میوه های خشک مخصوصاً گلابی، آلو، انجیر و بادام برای پیشگیری از یبوست و احساس دیرتر گرسنگی در طی روز توصیه می شود.
بخورنخورهای افطار
رطب یا خرما + آب: افطار کردن با خرما سنت است و بهتر است تا شام چیز دیگری میل نشود. اما اگر خواستید چیز دیگری مصرف کنید بهتر است از شیرینی جات طبیعی مصرف کنید، مثل عسل به صورت شربت یا انگور و کشمش یا میوه های شیرین دیگر. آبی که هنگام افطار می نوشید بهتر است نه زیاد گرم باشد و نه زیاد سرد (معتدل). سعی شود افطار و شام با هم مصرف نشود، حداقل نیم ساعت بعد از افطار شام مصرف شود. در افطار لبنیات مثل دوغ و ماست مصرف نشود زیرا بسیار سرد است و برای مغز مضر بوده و چه بسا احساس کسالت به انسان دست دهد.
بخورنخورهای شام
حریره بادام با آرد برنج قهوه ای که با عسل یا شیره انگور یا شیره خرما شیرین شده باشد. نان + پنیر + سبزی + مغز گردو + چند عدد خرما یا مقداری انگور رسیده. اکتفا به یک نوع غذای ساده که بخار پز یا آب پز شده باشد مانند: انواع پلوها و خورش ها. می توان از غذاهای گوشتی یا غذاهای دریایی نیز در وعده شام استفاده کرد اما به مقدار کم (حداکثر ۲ بار در هفته)می توان از آش جو با کشک مرغوب استفاده کرد. می توان از انواع سوپ ها نیز استفاده کرد.
بخورنخورهای سحر
بهتر است در سحری از غذاهای گیاهی پخته یا خام استفاده شود. مثلا: سالاد فصل + ۲ قاشق غذا خوری جوانه گندم + لیمو ترش تازه و روغن زیتون و آن را خوب بجوید. سپس می توان مقدار کمی از غذاهای پخته گیاهی مانند پلو و خورش گیاهی استفاده کرد. به جای گوشت درسحری می توان از قارچ استفاده کرد. مقداری میوه و مغز بادام خام یا مغز گردو و پسته و فندق و تعدادی انجیر خشک، خوب جویده و بعد ۲ لیوان آب خنک نیز میل شود. می توان در سحری چند دانه خرما یا انجیر یا میوه های دیگر نیز تناول کرد. غذاهای حاوی حبوبات، خرما، پنیر، نان گندم سبوسدار، شیر، ماست محلی، میوه و سبزیجات، نیز می توان مصرف کرد. 
توصیه های کلی

در هنگام شام و سحری فقط از یک نوع غذا استفاده شود که شامل سه گروه غذایی باشد و از مصرف چند نوع غذا باهم خودداری شود. حتما سحری میل شود، زیرا به فرموده پیامبر (ص) درآن برکت است و نیاز تغذیه ای بدن را در طول روز تامین می کند و از کاهش قند خون و از بی حوصلگی و خستگی و کاهش یادگیری جلوگیری می کند. در سحری غذاهای کم حجم مصرف و سعی شود غذاهای فیبردار مصرف شود. مصرف سبزیجات و میوه جات هنگام سحری و شام بسیار مناسب است و کمک به دفع سموم می کند و تشنگی در طول روز را کاهش می دهد.

در شام و سحر سعی شود از آرد سبوسدار استفاده شود(نانی که با آرد سبوسدار پخت شده باشد مانند نان سنگک). در سحری از مصرف غذاهایی مثل: کوکو سبزی، کوکو سیب زمینی، کتلت، گوشت سرخ کرده، جوجه کباب، ماهی کباب، همچنین غذاهایی که ادویه زیاد دارند خودداری شود، زیرا این غذاها موجب تشنگی می شوند. از مصرف غذاهای شیرین و چرب مثل زولبیا و بامیه خودداری شود. مصرف غذاهای ساندویچی و سس مایونز نیز ضرر دارد و مناسب نیست. جهت احساس تشنگی کمتر، می توان در پایان سحری لیموترش استفاده کرد. در شام و سحری از مصرف غذاهای سنگین و سرخ کرده پرهیز شود. بعد از مصرف سحری بلا فاصله نخوابید. در هنگام سحری از نوشیدن چای خودداری شود زیرا دفع آب بدن را زیاد می کند و موجب تشنگی می شود.


:: موضوعات مرتبط: دانستنیها , ,



فروم
نوشته شده در چهار شنبه 6 / 3
بازدید : 287
نویسنده : ali



کاربرد اینترنت
نوشته شده در چهار شنبه 2 / 11
بازدید : 281
نویسنده : ali

امروز دنیای بدون اینترنت بدون معنی است.روزانه میلیون ها نفر از اینترنت به طرق مختلف استفاده کرده و روز به روز بر شمار استفاده کنندگان از اینترنت و اطلاعات مجود در آن افزوده می شود.اطلاعات موجود در شبکه،روی میلیون ها کامپیوتر موجود در کشور های مختلف جهان قرار گرفته اند و سرویس های بی شماری را به کاربران خود ارائه می دهند.به طور کلی می توان سرویس های ارائه شده را به چند دشته تقسیم کرد:

سرویس Email:امکان ارسال و دریافت پیام را برای کاربران فراهم می کند.

سرویس WWW:از این سرویس برای مشاهده ی صفحات وب و اطلاعات موجود در این صفحات استفاده میشود.

سرویس های News Group:از سرویس های گروه خبری برای دریافت اخبار در مورد موضاعات خاص مورد توجه گروه استفاده می شود.

سرویس Chat:توسط این سرویس ما قادریم که یک ارتباط صوتی،تصویری و نوشتاری را به صورت زنده و هم زمان به چند کاربر دیگر در هر نقطه ی دیگر جهان برقرار کنیم.

 




شبکه ی Internet
نوشته شده در چهار شنبه 2 / 11
بازدید : 242
نویسنده : ali

بزرگترین شبکه ی ساخته شده توسط بشر،شبکه ی اینترنت است.هر کامپیوتری در هر نقطه از جهان میتواند عضوی از این شبکه باشد.این شبکه متشکل از میلیارد ها کامپیوتر است که در تمام نقاط جهان پراکنده شده و امکان ارتباط آن ها از طریق خط تلفن،ماهواره و غیره به وجود آمده است.



:: موضوعات مرتبط: شبکه ها , ,



شبکه ی جهانی WAN
نوشته شده در چهار شنبه 2 / 11
بازدید : 1300
نویسنده : ali

واژه ی WAN مخفف عبارت Wide Area Network است.این شبکه از لوازم و تجهیزات بسیار زیادی تشکیل شده و در واقع بزرگترین نوع شبکه محسوب می شود.این شبکه از ترکیب شبکه های کوچکتر به همراه ماهواره ها و آنت های مخابراتی و غیره ایجاد میشود.بنایر این مختص یک کشور و یا ناحیه ی خاصی نیست.به این شبکه،شبکه جهانی نیز گفته می شود.



:: موضوعات مرتبط: شبکه ها , ,



شبکه ی محلی LAN
نوشته شده در چهار شنبه 2 / 11
بازدید : 1394
نویسنده : ali

واژه ی LAN مخفف عبارتLocal Area Network می باشد.این نوع شبکه کوچک ترین نوع شبکه بندی در بین انواع شبکه ها است.به همین دلیل به آن شبکه محلی نیز می گویند.از این شبکه برای ارتباط بین تعداد محدودی از کامپیوتر ها استفاده می شود.سرعت تبادل اطلاعات در این نوع شبکه بسیار بالا بوده و امکان استفاده از تمام منابع سخت افزاری و نرم افزاری وجود دارد.به عنوان مثال اگر کامپیوتر های مجود در یک اداره یا آموزشگاه و یا یک شرکت کوچک را به یکدیگر متصل کنیم،یک شبکه ی LAN ایجاد کرده ایم.در این نوع از شبکه از کابل هایی به نامCAT5 برای ارتباط بین کامپیوترها استفاده می شود.



:: موضوعات مرتبط: شبکه ها , ,



شبکه ی شهری MAN
نوشته شده در چهار شنبه 2 / 11
بازدید : 2020
نویسنده : ali

واژه ی MAN مخفف عبارت Metropolitan Area network می باشد.این شبکه از لحاظ وسعت بعد از شبکه LAN قرار گرفته و غالبا در سطح یک شهر مورد استفاده قرار میگیرد.به همین دلیل به آن شبکه شهری نیز می گویند.به عنوان مثال یک شرکت بیمه را در نظر بگیرید که دارای شعبه های مختلف در یک شهر است.با ایجاد یک شبکه شهری،این شعبه ها می توانند اطلاعات را به سرعت بین خود رد و بدل نموده و در نتیجه سرویس سریع تر و بهتری را به مشتری ارائه دهند.در این شبکه از تجهیزات مخابراتی پیشرفته استفاده نمی شود.



:: موضوعات مرتبط: شبکه ها , ,



شبکه ها
نوشته شده در چهار شنبه 2 / 11
بازدید : 294
نویسنده : ali

 به طور کلی شبکه ها 4 دسته هستند:

1- شبکه های محلی ( LAN )

2- شبکه های شهری ( MAN )

3- شبکه های جهانی ( WAN )

4- شبکه جهانی اینترنت ( WWW )

 

 


:: موضوعات مرتبط: شبکه ها , ,



ورزش و سلامت
نوشته شده در چهار شنبه 27 / 9
بازدید : 389
نویسنده : ali

 نقش ورزش در کنترل وزن

درباره‌ ی ورزش و اهمیت آن در سلامتی انسان، بسیار سخن گفته شده است. از این رو منظور این مقاله بررسی عمیق ‌تر اثرات فیزیولوژیک و بیوشیمیایی ورزش و بررسی علمی پدید‌‌ه‌های مثبت ناشی از آن است. به ‌طور قطع با بیشتر شدن اطلاعات عمومی در این زمینه، اهمیت ورزش و فعالیت جسمانی بیش از پیش روشن خواهد شد.

 

افزایش توده‌ی عضلانی بدن و افزایش مصرف انرژی پایه

تمرینات مرتب و منظم ورزشی در زندگی افراد باعث کاهش بافت چربی و افزایش توده‌ی عضلانی بدن می ‌شود که این امر به نوبه‌ ی خود باعث افزایش مصرف انرژی پایه ‌ی بدن می ‌شود. در حدود 75- 60 درصد انرژی کل مصرفی روزانه مربوط به انرژی مصرفی در حال استراحت است، یعنی حالتی که شخص هیچگونه فعالیت جسمی نداشته و به ‌طور کامل در حال استراحت یا درازکش است.

از این مقدار انرژی مصرفی، 18 درصد آن مربوط به مصرف انرژی در عضلات در حال استراحت است. بنابراین می ‌توان به سادگی دریافت که حتی اگر شخص به علت خاصی در طول روز هیچگونه فعالیتی نداشته باشد و در حال استراحت مطلق باشد، در صورت ورزشکار بودن و داشتن توده ‌ی عضلانی بیشتر، مصرف انرژی پایه ‌ی وی بیشتر از یک شخص غیر ورزشکار با توده‌ ی عضلانی کمتر در همان شرایط خواهد بود و بدیهی است که با احتمال کمتری دچار چاقی در آینده خواهد شد.

افزایش کل انرژی مصرفی روزانه

علاوه بر نقش ورزش در افزایش مصرف انرژی در حال استراحت (از طریق افزایش بافت عضلانی و کاهش بافت چربی غیرفعال)، کل انرژی مصرفی روزانه نیز با ورزش از طریق افزایش انرژی مصرف شده در فعالیت جسمانی نیز افزایش می ‌یابد. انرژی مصرف شده در فعالیت جسمانی می ‌تواند بسیار متغیر باشد و مشخص شده است که از 100کیلو کالری در روز، در یک شخص با فعالیت نشسته، تا بیش از 3000 کیلو کالری در روز، در یک دونده ی ماراتون  می ‌تواند نوسان داشته باشد که این امر خود به افزایش سوخت بافت چربی و کاهش وزن کمک می‌ کند (میزان متوسط دریافت انرژی از طریق غذا در یک رژیم معمولی 2500 تا 3000 کیلو کالری در روز است).

ورزش از اساسی ‌ترین عوامل در درمان چاقی و پیشگیری از برگشت آن

ورزش از چند طریق، از جمله افزایش انرژی مصرفی در حال استراحت به دلیل افزایش توده ‌ی عضلانی بدن، همچنین افزایش مستقیم انرژی مصرفی در حال فعالیت جسمانی، باعث افزایش کل انرژی مصرفی روزانه می شود. در نتیجه در صورت داشتن رژیم غذایی صحیح، از بافت چربی برای تأمین انرژی استفاده کرده و باعث آب شدن چربی و کاهش وزن می‌ گردد.

همچنین حتی بعد از رسیدن به وزن مطلوب با ورزش کردن، شاهد برگشت کمتر اضافه وزن خواهیم بود. چون علاوه بر کاهش توده ‌ی چربی و کاهش وزن بدن، توده‌ ی عضلانی بدن نیز افزایش یافته است که این توده ی عضلانی فعال در مقایسه با بافت چربی قدیمی غیر فعال، انرژی بیشتری را حتی در حال استراحت مطلق مصرف می ‌کند و باعث جلوگیری از تجمع مازاد انرژی مصرفی به ‌صورت چربی می‌ شود.

حفظ تناسب اندام و زیبایی جثه ‌ی افراد

همان ‌طور که گفته شد، میزان مصرف انرژی با ورزش افزایش می‌ یابد که این امر منجر به سوخت بافت‌های چربی بد فرم بدن و افزایش توده ‌ی عضلانی بدن می ‌گردد.

بدین ترتیب چربی ‌های بد شکل بدن حذف شده و هیکل متناسب و زیبایی را به شخص ورزشکار هدیه می ‌کند. مسلماً این موضوع در تمام شرایط زندگی وی، مثلاً در استخدام و ازدواج تأثیر مثبت خواهد داشت

 

ورزش کردن نه تنها باعث  زیبایی اندام می شود ، بلکه بر سلامت و طول عمر شما نیز می افزیاد  اولین فایده ای که ورزش کردن برای شما دارد این است که شما با جسم خود در تماس بیشتری خواهید بود و بیش از هر زمان دیگری به نواقصی که ممکن است در بعضی از قسمت های اندامتان وجود داشته باشد پی خواهید برد .

برای برخورداری از اندامی زیبا و متناسب لازم است عضلاتی قوی و پوستی با طراوت داشته باشید و این خواسته بدون ورزش کردن صحیح امکان پذیر نیست . در اثر ورزش حرکت های بدن منظم و هماهنگ می شود ، در نتیجه خستگی دیرتر بروز می کند، عضلات و اندام خوش حالت و  ورزیده می گردد و همراه با افزایش نیروی عضلاتی ، مقاومت بدن زیادتر می شود .

در ضمن ورزش های شادی آور مانند حرکات موزون و ایروبیک علاوه بر فعالیت بدنی ، خستگی روحی و فشارهای عصبی را از بین می برد ، هیجان را کنترل و یک آرام کننده طبیعی و بدون ضرر می باشد . ورزش مرتّب باعث طولانی شدن عمر می شود ، به افراد این امکان را می دهد که از زندگی لذت ببرند و احساس طراوت و شادابی کنند دیگر مزیت بسیار با ارزش ورزش این است که بهترین وسیله پیشگیری در برابر اعتیاد و بیمار های عصبی شناخته شده است .

فواید ورزش کردن :

1) گلبول های قرمز بیشتری در مغز استخوان ساخته می شود و این خود منجر به افزایش هموگلوبین می گردد .

2) قدرت ماهیچه های قلب افزایش یافته و بدن خیلی دیرتر از زمان معمولی خسته می شود .

3) پوست بدن در اثر ورزش کردن نرم می شود و حالت خشکیدگی و زبری خود را از دست می دهد .

4) حرکات دودی معده بیشتر می شود ،5) در نتیجه هضم غذا را آسان می کند .

6) باعث تقویت عضلات شکم شده و عمل گوارش بهتر انجام می شود .

7) باعث جلوگیری از چاقی ،8) نقرس ،9) برخی از بیماریهای قلبی – عروقی و ماهیچه ای – مفصلی می شود.

10) در ایجاد نشاط ،11) پرورش فکری ،12) قدرت تصمیم گیری و لذت از زندگی اهمیت زیادی دارد.

13) به جریان سریع خون کمک می کند،14) در نتیجه ضربان قلب زیاد می شود . در اثر ورزش می توان ضربان قلب را از 75 ضربه به 150 ضربه در دقیقه رساند .

چرا باید بعد از فعالیت ورزشی استراحت کرد ؟

پس از ورزش ، انجام کار و فعالیت بدنی ، ماهیچه های بدن دچار خستگی و کوفتگی می شود ، این خستگی به علت سوخت و ساز و تولید اسید لاکتیک است در هنگام خستگی ، استراحت موجب بهبودی ماهیچه های می شو د، به این معنی که اسید لاکتیک به تدریج دفع شده ، سوخت و ساز حالت طبیعی خود را بدست می آورد ماساژ و گرم کردن ماهیچه ها خستگی را زودتر بر طرف می کند .

طریقه صحیح استراحت کردن :

ابتدا به پشت روی زمین بخوابید ، پاها و دست ها در کنار بدن قرار دهید به مدت 10 دقیقه ، بعد به انجام حرکت بعد بپردازید .

  

ورزش های سبک :

شنا : شنا یک از بهترین ورزش های انتخابی برای زیبایی اندام و تقویت عضلات به شمار می رود زیرا علاوه بر بالا بردن توانایی بدن، دارای اثر آرام بخشی نیز می باشد شنا باعث می شود تنفس عمیق گردد ، عضلات تمام قسمت های بدن را به حرکت در آورده و آن را تقویت می نماید ، در عین حال به هیچ نقطه از بدن نیز فشار وارد نمی آ ورد و جریان گردش خون را در تمام بدن سرعت می بخشد .

پیاده روی : یکی از ورزش هایی است که انجام آن بسیار مفید است یکی از فواید این است که کارایی فیزیکی بدن را به گونه ای بالا می برد که قادر است به تمام نسوخ اکسیژن کافی برساند.

با راهپیمایی مویرگ های جدید رشد پیدا می کنند در نتیجه گردش خون بهتر انجام گرفته و خون کافی به تمام عضلات بدن می رسد این نوع گردش خون بوسیله مویرگ های جدید، گردش خون جنبی نامیده می شود و قلب را قادر می سازد که در هر ضربان خون بیشتری را به تمام عضلات بدن برساند علاوه بر این گلبول های قرمز خون در تمام بدن افزایش می یابد . پیاده روی باعث افزایش مقاومت بدن می شود که از این طریق می توان به ناراحتی ها و فشارهای زندگی فایق آمد . در اثر پیاده روی از تغییر شکل استخوان های بدن جلوگیری به عمل آمده و از پوکی استخوان پیشگیری می نماید

دویدن : عده ای از مردم تصور می کنند که دویدن یک ورزش مردانه است و فقط آقایان باید به انجام این ورزش مبادرت ورزند ، در حالی که هیچ دلیلی وجود ندارد که خانم ها را از انجام دادن این ورزش محروم بمانند ، دویدن یکی از مفید ترین ورزش ها ست و در همه سنین امکان انجام آن وجود دارد بهتر است ابتدا با پیاده روی و بعد با قدم های کوچک ولی سریع شروع کنیم .

دوچرخه سواری : این ورزش عضلات پا را قوی می کند و اگر با سرعت انجام شود ، بنیه بدنی را نیز افزایش می دهد بهتر است این ورزش با حرکات کششی همراه باشد زیرا، عضلات پا ها در اثر دوچرخه سواری سخت و سفت می شود این ورزش برای زیبا و تقویت ران ها و ساق پا موثر است .

تنیس : این ورزش جهت تقویت ماهیچه های دست و پا ها می باشد  بهتر است با این ورزش تمرین های کششی را نیز انجام دهید .

نرمش های موزون :

حرکت شنا روی زمین با زانوا:

ابتدا روی زمین بخوابید ، پاها جفت و کاملا کشیده و دست ها کاملا زیر شانه ها باشند با فشار دست ها به زمین شانه را از زمین بلند کنید و آن قدر بالا بیاید تا آرنج ها کاملا کشیده شود در این حالت ، دست ها و زانو در تماس با زمین است سعی کنید بدن را صاف نگه دارید

در مقابل دیوار ایستاده ( نیم متر از دیوار فاصله داشته باشید ) سپس بدن خود را به کمک دست ها روی دیور قرار دهید ( حرکت بالانس با استفاده از دیوار ) و ده ثانیه در همان وضع بمانید این عمل را ده بار انجام دهید .

0- روی زمین بنشینید و پاها را روی زمین دراز کنید ،1- سپس کاملا روی پاها و زانوی خود خم شوید به طوری که سرتان به زانوها برسد در این حالت باید دستها روی مچ پاها قرار داشته باشد پنج ثانیه در همین وضعیت باشید سپس به حالت اولیه برگردید این عمل را چندین بار تکرار کنید .

2- ابتدا روی زمین دراز بکشید زانوها خم و پاها را کمی از هم باز کنید کف دست ها را روی زمین بگذارید سپس عضلات شکم خود را منقبض کرده و عضلات باسن را جمع کنید ،-3 بعد لگن خود را از زمین بلند کنید به طوری که ا تنه پای شما از زمین بلند شود ولی دست ها باید روی زمین باقی بماند تا ده بشمارید و بعد یک استراحت کوتاه و دوباره این عمل را تکرار کنید .

آشنایی با آمادگی جسمانی

  آمادگی جسمانی یعنی داشتن قلب، عروق خونی، ریه و عضلات سالمی که فرد بتواند به بهترین نحو، کارها و وظایف محوله اش را انجام داده و با شور و نشاط در فعالیتهای ورزشی و تفریحات سالم شرکت کند. باید توجه داشت این تعریف شامل عامه مردم می شود. اما زمانی که صحبت از بخش ورزشی و ورزشکار در میان باشد،عواملی چون تغذیه مناسب و کافی، نوع کار، میزان استراحت، نداشتن اضطراب و فشارهای عصبی بسیار با اهمیت بوده و نمی توان نقش آنها را در برنامه یک ورزشکار نادیده انگاشت.

      حال به بیان فاکتورهای آمادگی جسمانی که شامل 4 فاکتور بوده، می پردازیم و هر چه این فاکتورها در ورزشکاران بالاتر باشد، در بازدهی مهارت های ورزشی آنها تاثیر بسزایی دارد. مهم ترین این فاکتورها، استقامت قلبی و ریوی و یا به عبارت دیگرهمان نام آشنای "توان هوازی" است. یعنی جذب اکسیژن به مقدار کافی جهت فعالیت های طولانی، داشتن قلب قوی جهت رساندن خون کافی در هنگام فعالیت های سنگین و طولانی مدت مثل دوهای بلند (ماراتن) قایقرانی در مسافت های زیاد.

      اما دومین فاکتور، انعطاف پذیری است، این فاکتور اجازه می دهد تا عضلات در وسیع ترین دامنه حرکتیشان حول مفصل به حرکت درآیند، این فاکتور تقریباً در تمامی ورزش ها مورد نیاز بوده و قابلیت تحرک پذیری را بالا می برد. مانند حرکات ورزش ژیمناسیک و باله.

      فاکتورهای سوم و چهارم به ترتیب عبارتند از قدرت عضلانی که به معنای به کار بستن نیرو وانرژی حاصله از عضلات در حین اجرای فعالیت ها است(حدود45/0از وزن بدن هر فرد را عضلات تشکیل می دهند). در ورزش های قدرتی مانند وزنه برداری و پاورلیفت بیشتر مورد استفاده بوده و تقویت می شود. استقامت عضلانی که به معنی به کارگیری یک عضله یا گروهی از عضلات برای انجام یک سری انقباضات مداوم در مدتی نسبتاً طولانی با کمترین احساس خستگی است و عمل کششی بارفیکس بهترین مثال برای این مورد است.

 مفاهیم اساسی در علم تمرین و آمادگی جسمانی

       با توجه به اهمیت علم تمرین و نقش آن درارتقای عملکرد ورزشکاران شاهد علاقه روزافزون مربیان عزیز به آگاهی از ابعاد مختلف این علم هستیم. امروزه کسانی که به گونه ای با ورزشکاران سرو کار دارند به خوبی می دانند که بهره گیری از زحمات توان فرسای ورزشکار و مربی به پیروی از اصول علمی و انضباط و جدیت در بکارگیری یافته های علمی وابسته است.

    

  مفهوم اول؛ علم تمرین

        علم تمرین زاییده ی همه ی اطلاعات علمی درباره ورزش و تمرین است. این اطلاعات همراه با تجربه و دانش مربی از ورزشکار، به مربی کمکمی کند تا برنامه تمرینی موثری برای بالا بردن سطح آمادگی ورزشکار طراحی و اجرا کند.

 

      بهتر آنست که همگی به مفاهیم زیر توجه کنیم و آنها را به کار بندیم:

 

1-      علوم تمرین:

       برای تحقق اهداف تمرین، باید یافته ها و فنهای چند شاخه از علم را به کار گرفت؛ تغذیه، روان شناسی، مدیریت، فیزیولوژی، بیومکانیک و بیوشیمی،... بنابراین علوم تمرین، یعنی در مجموعه دانش هایی که برای رسیدن ورزشکار به اوج عملکرد مورد نیاز است. مربی باید با علوم تمرین آشنا باشد و تا حد امکان از یافته های آنها بهره گیرد، ولی انجام دادن  وظیفه ی متخصص تغذیه، روان شناسی یا دیگر متخصصان را کسی از او انتظار ندارد.

 

  2- طرح برنامه تمرین:

       برای تحقق اهداف تمرین باید برنامه ای نوشت که در آن هر چه مربوط به افزایش توانایی های جسمانی ، مهارتی و روانی ورزشکار است، منظور شده باشد؛ امکان ارزیابی ورزشکار را نیز فراهم می کند و به اوج عملکرد ورزشکار در مسابقه بینجامد. امروزه در ایران علم تمرین را بیشتر به جای طرح تمرین به کار می گیرند.

 

  3- بدنسازی و آمادگی جسمانی:

       بخشی از آمادگی ورزشکار که در برنامه نیز پیش بینی می شود ، بهبود عواملی چون قدرت، سرعت، استقامت و... است؛ این مفهوم بخشی از علوم تمرین است و نه همه آن که پیشتر به آن

پرداخته شد.

 

  مفهوم دوم؛ آمادگی

       توانایی سازگاری با یک رفتار مشخص سازگارینامیده می شود.یک برنامه ی منظم تمرین که مبنای علمی داشته باشد، چارچوبی برای آمادگی ورزشکار است. بنابراین علم تمرین می تواند مکمل دانش مربی برای کمک به او در طرح برنامه های آمادگی ورزشکاران در هر سطح باشد.پیشرفت های ورزشی در گرو رسیدن به سطح بالاتر آمادگی است و هدف علم تمرین، افزایش آمادگی با طراحی برنامه ی مناسب تمرین است.

 

  مفهوم سوم؛ تمرین

        این مفهوم به فعالیت منظم و برنامه داری گفته می شود که با هدف بهبود عملکرد ورزشکار انجام می شود. در واقع تمرین انجام فعالیت هایی است که قابلیت سازگاری بدن در برابر فشارهای وارد شده را به تدریج و پیوسته افزایش می دهد با این تعریف تمرین فرایندی تدریجی و اهسته است. و در آن هیچ گونه تعجیلی مجاز نیست. اگرتمرین به خوبی انجام شود به تغییرات آشکاری در بافتها  <span lang="AR-SA" style="font


:: موضوعات مرتبط: ورزش , ,



کار کردن با کامپیوتر
نوشته شده در دو شنبه 25 / 9
بازدید : 584
نویسنده : ali

 کار کردن با کامپیوتر

شاید تو هم مثل خیلی از بچه‌های دیگر، یک عالمه از وقتت را جلوی کامپیوتر می‌گذرانی. بازی می‌کنی، در اینترنت گشت‌وگذار می‌کنی یا تحقیق کلاسی‌ات را انجام می‌دهی. اما آیا می‌دانستی که نحوه استفاده از کامپیوتر چقدر می‌تواند روی سلامتیت اثر بگذارد؟

ادامه مطلب....




تعداد صفحات : 6
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد