پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
تغییر ظرفیت Recycle Bin
نوشته شده در شنبه 2 / 8
بازدید : 429
نویسنده : ali

ما میتوانیم ظرفیت Recycle Bin های مربوط به هر درایو را در ویندوز 7 به طور جداگانه تعیین کنیم.بای انجام این کار به صورت زیر عمل میکنیم:
1)روی آیکن Recycle Bin در میزکار ویندوز کلیک راست میکنیم.
2)فرمان Properties (ویژگی ها)را انتخاب میکنیم.
3)روی درایوی که میخواهیم ظرفیت Recycle Bin آن را تغییر دهیم،کلیک کرده و در زیر بخش Custom size (اندازه ی سفارشی)و در فیلد Maximum Size (اندازه ی حداکثر)،مقدار موردنظر را وارد میکنیم.
*با انتخاب گزینه ی Do not move files to the Recycle Bin دیگر فایل ها و پوشه ها در هنگام حذف شدن به Recycle Bin منتقل نشده و به طور کامل از دیسک سخت پاک میشوند.
*با غیر فعال کردن گزینه ی Display delete confirmation dialog در هنگام حذف فایل ها و پوشه ها،پنجره ی تأیید عمل حذف گشوده نخواهد شد.


:: موضوعات مرتبط: ترفند های کامپیوتری , ,



یک ترفند کامپیوتری مفید
نوشته شده در شنبه 2 / 8
بازدید : 233
نویسنده : ali

گشودن فایل ها و پوشه ها با تک کلیک

با سفارشی کردن Windows Seven میتوانیم آیتم ها را به یک تک کلیک توسط ماوس به جای دوبار کلیک کردن آنها،سریعتر و دقیقتر باز کنیم.دوبار کلیک کردن مهارت سختی جهت آموزش نیست،اما این عمل میتواند کمی وقتگیر باشد.زیرا امکان دارد که ما روزانه 3 الی 4 ساعت با کامپیوتر کار کنیم و این یعنی هزار کلیک اضافه.حتی کاربر با تجربه هم زمانی که عجله دارند،اشتباه کرده و ماوس را به طور جزئی جابه‌جا میکنند،در نتیجه دوبار کلیک عمل نمیکند.فایل ها و پوشه های باز شده توسط یک تک کلیک نه تنها سریعترند،بلکه مؤثرتر نیز میباشند.برای انجام این کار مراحل زیر را انجام میدهیم:
1)در پنجره ی Computer روی منوی Tools کلیک میکنیم.
2)روی گزینه ی Folder Options (اختیارات پوشه ها)کلیک کرده تا کادر محاوره ای Folder Options گشوده شود.
3)روی سربرگ General(عمومی)کلیک میکنیم.
4)روی گزینه ی Single-click to open to option کلیک میکنیم.
5)روی دکمه ی OK کلیک میکنیم.
6)Windows Seven زیر نام آیکن ها یک خط می کشد تا به ما یادآوری کند که در حالت تک کلیک هستیم.با حرکت نشانگر روی فایل ها و پوشه ها،شکل ظاهری نشانگر به یک دست که به طرف بالا اشاره میکند،تبدیل میشود.اکنون اگر یک بار روی فایلها و پوشه ها کلیک کنیم،فایل ها و پوشه ها گشوده خواهند شد.

 


:: موضوعات مرتبط: ترفند های کامپیوتری , ,